داستان شکل گیری شرکت فن آوران گردشگری سرآمد(تیپورت)
مدیریت کانال فروش در صنعت هتلداری
زمانی که ما تمایل به رزرو هتل برای همکاران را داشتیم، دائما با مشکلات متفاوتی مواجه میشدیم. در درجه اول با مشکل رزرو هتل در ساعات غیرکاری مواجه میشدیم. این مشکل به دلیل وجود محدودیت زمانی در بخش رزرواسیون هتل و عدم امکان رزرو آنلاین از طریق سامانهای یکپارچه به وجود آمده بود. هنگامی که جلسات ما تا دیر وقت ادامه داشت، رزرو هتل به دلیل همین محدودیتها به روز بعد موکول میشد. بدیهی است اگر روز بعد پنجشنبه، جمعه و یا تعطیل بود، رزرو هتل به اولین روز کاری بعدی موکول میشد.
سایتهای رزرو هتل و آژانسهای مسافرتی هم طبعا دارای چنین مشکلاتی بودند. اگر این سایتها فعال بودند، مجددا مشکل آنلاین نبودن رزرواسیون هتل، برقرار بود. از طرف دیگر، اگر به صورت حضوری نیز به آژانسهای مسافرتی مراجعه میشد، اطلاعات آنلاین جهت رزرو سریع وجود نداشت؛ پس آژانسها نیز ناچاراً همین مسیر تلفنی را طی مینمودند. همچنین این آژانسها امکان ارائه نرخ پایین (مثل سایتهای رزرو هتل) را نداشتند. مواقعی که قصد سفر به کیش را داشتیم، اوضاع نیز بدتر میشد؛ زیرا وجود گارانتی هتلها، موجب افزایش قیمت بهصورت لحظهای میشد. این مشکل موقعی پیچیدهتر میشد که از زمان اعلام قیمت، تا زمانی که مجوز خرید از مدیریت دریافت میشد، قیمتها تغییر کرده بود و این مسئله موجب سختتر شدن و طولانی شدن فرآیند رزرو میشد.