Uncategorized @fa

چگونه سیستم مدیریت رزرو هتل B&B را بهینه کنیم؟

سیستم مدیریت رزرو هتل، نوعی سیستم مدیریت مناسب است که در مدیریت آسان عملیات و عملکرد هتل نقش مهمی دارد. در این مقاله سعی داریم چگونگی بهینه‌­سازی سیستم مدیریت رزرو در هتل­های B&B، BB یا bnb را شرح دهیم. برای درک این مطالب، بایستی ابتدا با این نوع هتل و روش کار آن آشنا شوید.

هتل B&B چیست؟

B&B در انگلیسی، به معنای Bed and breakfast می­باشد. B&B اقامتگاه­هایی کوچک است که اتاق­هایی را جهت استراحت در اختیار میهمانان قرار داده و از میان سرویس­های غذایی، تنها سرویس صبحانه را به آنان ارائه می‌­دهد. این اقامتگاه­ها، نسبت به سایر هتل­ها با قیمت ارزان­تری به فروش می­‌رسد. هتل­های B&B به دلیل تعداد کم اتاق­ها، دارای کارکنان محدودی برای نظافت هستند. به طور کلی این هتل­‌ها به دلیل ارائه خدمات محدود، دارای هزینه و قیمت پایینی می­‌باشند.

تفاوت هتل­های B&B نسبت به سایر هتل­ها

  • جَو هتل: یکی از بارزترین تفاوت­‌های موجود، جو هتل است. به دلیل کوچک بودن هتل­های B&B و محدودیت اتاق­ها، میزبان و کارمندان هتل روابط نزدیک­تری با میهمانان دارند. همچنین برقراری ارتباط میهمانان با یکدیگر راحت‌­تر می‌­باشد.
  • امکانات رفاهی: در امکاناتی که B&B ارائه می‌دهد، یک حسی شخصی وجود دارد که در هتل­های دیگر نمی‌توان دریافت کرد. این نوع هتل­ها به جای تمرکز بر تجمل و ولخرجی (که بسیاری از دیگر هتل­ها به دنبال دستیابی به آن هستند)، قصد دارند تا مهمانان در طول اقامت خود، احساس حضور در خانه خود را داشته باشند. در برخی از هتل­های B&B میزبانان سبدهای هدیه با محصولات محلی ترتیب می‌­دهند که نیازهای میهمان را برآورده می­‌کند. در برخی مواقع نیز اتاق­ها را برای مناسبت­‌های خاص، تزئین می‌نمایند.
  • اتاق­ها: اتاق­های سایر هتل­ها، معمولاً دارای چیدمان مشابه بوده و در برخی موارد دقیقاً مانند یکدیگر هستند. علاوه بر این، اکثرا خدمات مشابهی را به میهمانان (صرف نظر از کیفیت متفاوت) ارائه می‌­دهند. در حالی که اتاق­های هتل­های B&B، مختص به منطقه بنا شده و با در نظر گرفتن موقعیت مکانی آن­ها ساخته شده است. هر کدام از این اتاق­ها، از یک چیدمان منحصر به فرد بهره می­‌برند.
  • غذا: همانطور که از نامش پیداست، یکی از وظایف اصلی یک هتل B&B (Bed & Breakfast)، صبحانه است. اکثر هتل­ها معمولاً یک صبحانه متشکل از مشتقات غلات مانند نان به همراه انواع لبنیات، میوه، قهوه و چای و گاهی اوقات شیرینی­‌های سبک ارائه می‌­دهند. با این حال در یک B&B، معمولاً صبحانه سبک و خانگی، سرو می­‌شود.

روش رزرو هتل B&B

هرکدام از مسافران برای رزرو یک هتل B&B، ممکن است راه­های متفاوتی را طی کنند. اما می­دانیم تمامی آن­ها به دنبال یک رزرو راحت، سریع و بدون دردسر هستند. صاحبان B&Bها نیز همواره به دنبال افزایش تعداد رزروها هستند و دغدغه آسایش میهمانان را در سر دارند. این نوع هتل­ها را می­توان به صورت حضوری، از طریق آژانس­های مسافرتی، OTAها، وب سایت اختصاصی، سایت­های رزرو هتل­ها و… رزرو نمود. لیکن برای انجام یک رزرو سریع توسط مسافران و همچنین افزایش تعداد رزرو برای صاحبان هتل، لزوما همگی این روش­ها کارساز نیست.

بهترین راه برای رزرو سریع و راحت یک هتل B&B، بهره‌­گیری از تکنولوژی و روش‌­های نوین می‌­باشد. با رزرو آنلاین هتل دسترسی به انواع هتل­ها تسهیل شده و مسافران بر اساس بودجه مورد نظر می‌­توانند رزرو خود را ثبت نمایند.

مسافران برای انجام رزرو راحت B&B می­توانند با انجام یک جستجوی ساده، از آژانس­‌های مسافرتی آنلاین که تعداد زیادی از آن­ها در بازار کسب و کار وجود دارند، کمک بگیرند. این آژانس‌­ها به صورت آنلاین و الکترونیکی، تمامی هتل­ها را با رنج قیمت­‌های متفاوت در اختیار مشتریان و مسافران قرار می‌­دهند. آژانس‌­های مسافرتی آنلاین، از پلتفرمی یکپارچه که اتصال میان آژانس و هتل­ها را حفظ می­‌نماید، استفاده می­‌کنند. این پلتفرم، چنل منیجر نام دارد که اطلاعات را به صورت لحظه به لحظه آپدیت می­‌نماید. در قسمت بعد در مورد چنل منیجر بیش­تر بحث خواهد شد.

یکی دیگر از راه­‌های رزرو آنلاین، مراجعه به سایت هتل موردنظر جهت رزرو مستقیم می­‌باشد. مسافران با مراجعه به وب سایت اختصاصی هتل­های B&B و مشاهده اتاق­های موجود، می­‌توانند به­ صورت مستقیم اتاق رزرو نمایند. در وب سایت هتل­ها، ممکن است اطلاعات کاملی از اتاق­ها در دسترس کاربران قرار گیرد و یا ممکن است اطلاعات ارائه شده نیازهای مورد نظر کاربران را برطرف ننماید. بنابراین می­توان با هتل مورد نظر تماس برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز را استعلام نمایند. اما به دلیل بازار تند رقابت، وب سایت OTAها علاوه بر اینکه همه هتل‌­ها را جهت مقایسه در اختیار کاربران قرار می­‌دهند، تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به هتل که ممکن است مسافران به آن احتیاج داشته باشد نیز در دسترس قرار می­‌دهد.

برای بهینه کردن سیستم مدیریت رزرو B&B چه کنیم؟

با توجه به اینکه امروزه افزایش تعداد رزرو B&Bها وابستگی زیادی به الکترونیکی شدن این فرآیند دارد، پس B&Bها نیز بایستی دارای یک سیستم مدیریت رزرو باشند. پلتفرمی که در این راستا می­تواند هم رزروها و کانال­‌های فروش را مدیریت کند و هم موجب افزایش تعداد رزروها گردد، چنل منیجر می‌­باشد. چنل منیجر شامل تعداد زیادی از کانال­های فروش (آژانس­ها و OTAها) است که اتاق­های B&B از طریق همین کانال­‌ها به فروش می­‌رسند و همچنین موجب بیش­تر دیده شدن هتل می­‌گردد. هتل B&B می­‌تواند کانال‌­های موجود را برای فروش اتاق­‌های خود، انتخاب یا حذف نماید.

OTAها نیز با اتصال به بستر چنل منیجر، می‌­توانند انواع هتل را مقایسه نموده و تمامی اطلاعات و جزئیات آن­ها را مشاهده نمایند و سپس به مشتریان خود، بهترین گزینه را پیشنهاد دهند.

در حال حاضر بهترین و کامل­ترین چنل منیجر موجود در بازار چنل منیجر تیپورت می­‌باشد. در چنل منیجر تیپورت همه آژانس­ها و OTAها می­توانند به سیستم PMS هتل­های B&B و سایر اقامتگاه­ها متصل شده و از این طریق به صورت کاملاً آنلاین، اتاق­ها را به فروش برسانند. هتل­ها نیز قادر به حذف کانال­های ضررده و اضافه کردن کانال­های جدید می‌باشند. از دیگر مزایای چنل منیجر تیپورت می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اتصال به PMS جهت آپدیت لحظه به لحظه اطلاعات
  • رزرو کاملا آنلاین اقامتگاه
  • پرداخت الکترونیکی هزینه اتاق
  • تسویه حساب آنی با هتل
  • حذف و اضافه کانال­‌های فروش
  • مقایسه امکانات و قیمت اقامتگاه­ها
  • جلوگیری رزرو بیش از حد ظرفیت هتل
  • تغییر نرخ و به روزرسانی لحظه‌­ای قیمت اتاق­ها
  • ارائه گزارشات ماهانه تجزیه و تحلیل کانال­‌های فروش
  • و…

جهت دریافت مشاوره و هرگونه راهنمایی با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۱۲۱۲ تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *