تاثیر تکنولوژی در پیشرفت شرکتهای خدمات مسافرتی
آنچه که در این مقاله می خوانید:
تکنولوژی و فناوری همواره در حال تکامل است؛ بنابراین پیشرفت شرکتهای خدمات مسافرتی زمانی انجام میگیرد که به جای احساس شکست و ترک آن، همراه و همگام باتکنولوژی تکامل یابد. فناوری و راه حلهای آن از بسیاری جهات تأثیر زیادی بر تجارت و بازار گردشگری دارد. به عبارت دیگر، تأثیر فناوری بر آژانسهای مسافرتی به روشهای مختلف احساس شده و نیاز به خدمات الکترونیک گردشگری، افزایش مییابد. در نتیجه شرکتهای خدمات مسافرتی بایستی همیشه برای یک تکنولوژی جدید آماده بوده و برای افزایش مشتریان خود فناوریهای جدید را به کار گیرند.
در حال حاضر، پیشرفت فناوری به شرکتهای خدمات مسافرتی اجازه میدهد تا رزرو هتل و پرداخت هزینه اتاق را به صورت اینترنتی انجام دهند و با استفاده از روشهای غیر حضوری اطلاعات رزرو را برای مشتریان ارسال نمایند. به دلیل تسریع و راحتی در انجام فرآیند رزرو اینترنتی هتل، اکثر شرکتهای خدمات مسافرتی ترجیح میدهند برای افزایش درآمد خود، بیشتر به سمت تکنولوژی قدم بردارند.
از طرف دیگر مشتریان نیز تمایل دارند در هر مکانی که هستند، سریع و راحت هتل رزرو کنند. و این انتظار را از شرکتهای خدمات مسافرتی دارند که در کمترین زمان، اتاق مورد نظر را برای آنان رزرو کنند. بنابراین آژانسهای مسافرتی برای افزایش درآمد خود و رضایت مشتریان بایستی بتوانند انتظارات آنها را برآورده نمایند و این کار تنها با به کارگیری فناوریهای نوین قابل انجام میباشد.
رزرو آنلاین هتل، راهی برای پیشرفت شرکتهای خدمات مسافرتی
ظهور اینترنت تغییرات زیادی را در صنعت رزرو و اقامت هتل ایجاد کرده است. چشمگیرترین این تغییرات، آنلاین شدن رزروها میباشد. در رزرو آنلاین، شرکتهای خدمات مسافرتی میتوانند در هر زمان و هر مکانی برای مشتریان خود هتل رزرو کنند و از اینترنت به عنوان یک کانال مستقیم برای رزرو هتل مشتریان بهره ببرند. تسریع در فرآیند رزرو و دسترسی 24 ساعته برای ثبت و پیگیری رزرو، از مزایای رزرو آنلاین به شمار میآید. نتایج نشان داده است که ارائه دهنده خدمات مسافرتی، دید مثبتی در رابطه با رزرو آنلاین هتل دارند.
از طرف دیگر، علاوه بر رزرو آنلاین هتل، شرکتهای خدمات مسافرتی بایستی بتوانند انواع هتل را مشاهده کرده و قیمتها را با یکدیگر مقایسه نمایند. برای دسترسی به انواع هتلها و پیشنهاد آنها به مشتریان، بایستی از یک بستر یکپارچه آنلاین استفاده نمایند. این بستر با نام چنل منیجر (مدیر کانال) شناخته میشود و قابلیتها و مزایای بسیار زیادی دارد.
مدیریت سریع رزروها با چنل منیجر
چنل منیجر یک فناوری برای حل مشکلاتی است که بسیاری از شرکتهای خدمات مسافرتی و هتلداران را در بازار آنلاین آزار میدهد. آژانسهایی که از چنل منیجر برای رزرو و مدیریت فروش خود استفاده نمیکنند، همیشه در حال بروزرسانی و تنظیم لیست رزروها و پیگیری آنها هستند. چنل منیجر، یک بستر یکپارچه اینترنتی است که شرکتهای خدمات مسافرتی میتوانند در آن به انواع هتلها دسترسی داشته باشند. این ابزار ارتباط میان نرم افزار PMSهتل و آژانسهای گردشگری را برقرار میکند.
شرکتهای خدمات مسافرتی پس از پیوستن به بستر چنل منیجر میتوانند تمامی هتلهای متصل به این ابزار را مشاهده کرده و پس از مقایسه هزینه و امکانات آنها، به صورت آنلاین اتاق مورد نظر را رزرو نمایند. پس از رزرو اتاق، تعداد ظرفیت اتاقهای هتل در نرم افزار PMS و چنل منیجر به روز میشود. چنل منیجر با استعلام ظرفیت تعداد اتاقهای هتل، مانع ایجاد رزرو بیش از حد ظرفیت میشود.
شرکتهای ارائه دهنده خدمات مسافرتی برای افزایش سطح فروش خود، بایستی از میان چنل منیجرهای موجود، بهترین چنل منیجر را انتخاب نمایند. چنل منیجر تیپورت در حال حاضر یکی از کاملترین مدیر کانالهای موجود در کشور میباشد. چنل منیجر تیپورت فروش آژانسها را مدیریت کرده و درآمد آنها را بهینه میکند. تیپورت همچنین با اتصال به سیستم PMS هتلها، اطلاعات را بصورت لحظه ای دریافت و آپدیت میکند. این ابزار همچنین قابلیت رزرو کاملا آنلاین را در اختیار آژانسها قرار میدهد. در رزرو کاملا آنلاین، هزینه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی با کارت بانکی دارای رمز دوم انجام میگیرد که هم موجب افزایش سرعت رزرو شده و هم هزینه هتل به صورت آنی تسویه میشود. در چنل منیجر تیپورت شما قادر به مقایسه امکانات و قیمت اقامتگاههای مختلف هستید و در صورتی که تصمیم به رزرو یکی از اتاقهای هتل داشته باشید، تعداد موجودی اتاقها به صورت آنی و خودکار آپدیت میشود.