Uncategorized @fa
آژانس مسافرتی آنلاین

سیستم رزرواسیون آنلاین

سیستم رزرواسیون آنلاین چیست؟

سیستم رزرواسیون آنلاین، نرم افزاری است که می­توان از آن برای مدیریت رزرو اقامتگاه استفاده نمود. مدیران هتل­ ها این امکان را دارند که امکاناتی از جمله استخر، مرکز تناسب اندام، سالن بدنسازی، تفریحات مختلف و… را جهت ارائه به میهمانان در سیستم رزرو آنلاین معرفی کنند. علاوه بر این، مدیران و مسئولان اقامتگاه­ها می­توانند رزروهای حضوری و تلفنی را مدیریت کنند. آژانس­های گردشگری نیز با استفاده ازسیستم رزرواسیون آنلاین، می­توانند هتل موردنظر مشتری را با سرعت بالایی رزرو کرده و موجب رضایت مشتریان گردند.

اساساً، یک سیستم رزرو آنلاین به مشتریان اجازه می­دهد تا مستقیماً از طریق یک وب سایت، یک سرویس را رزرو کرده و هزینه آن را پرداخت کنند. این بدان معناست که از لحظه تصمیم­گیری مشتری برای رزرو یک اتاق در هتل، تا انتخاب تاریخ، انتخاب زمان و پرداخت هزینه رزرو، همه چیز در عرض چند دقیقه و از طریق سیستم رزرو آنلاین انجام می‌گیرد.

سیستم رزرواسیون آنلاین چگونه عمل می کند؟

سیستم رزرواسیون آنلاین برای آژانس­ ها بدین گونه عمل می­کند که پس از مراجعه مشتری و درخواست نوع اقامتگاه، مسئول رزرو با توجه به مقدار بودجه مشتری، هتل­های مناسب را مقایسه کرده و پیشنهاد می­دهد. با بازکردن صفحه مربوط به هر هتل، امکانات و سرویس ­های خدماتی متفاوتی که هر هتل ارائه می­دهد، نمایش داده می­شود. مشتریان با مقایسه قیمت و امکانات هتل­ها می­توانند انتخاب درستی را داشته باشند. در نهایت پس از انتخاب هتل، تعداد نفرات، نوع اتاق، تعداد اتاق، تاریخ و روز، مشخصات مشتری و… در سیستم رزرواسیون آنلاین ثبت شده و هزینه به صورت آنلاین و با وارد نمودن اطلاعات بانکی، پرداخت می­شود. پس از آن رسید رزرو اتاق نمایش داده می­شود. مسئول رزرو آژانس، این رسید را چاپ نموده و به مشتری تحویل می­دهد.

سیستم رزرواسیون آنلاین برای هتل­ها و اقامتگاه­ها نیز بدین صورت عمل می­کند که مدیران هتل­­ها می­توانند امکانات هتل را در سیستم اضافه یا حذف کرده و اتاق­هایی که به تازگی رزرو شده­اند را مشاهده نمایند. پس از رزرو اتاق، هزینه به صورت آنی به حساب هتل واریز می­گردد و معطلی از بابت تسویه حساب وجود ندارد. همچنین هتلداران با سیستم رزرواسیون آنلاین می­توانند نرخ هر اتاق را در فصول پر سفر و کم سفر مدیریت کرده و تغییر دهند.

ویژگی های سیستم رزرواسیون آنلاین

یک سیستم رزرواسیون آنلاین بایستی دارای ویژگی­ هایی باشد که کاربران و مشتریان با فرآیندهای ساده و قابل فهم روبرو باشند. این ویژگی­ ها شامل مدیریت مهمان، ایمیل خودکار، پرداخت آنلاین، مدیریت کانال­های فروش، ارائه خدمات مبتنی بر ابر(SaaS)، گزارشات هفتگی و ماهانه به همراه تحلیل و… می­باشد.

سیستم رزرواسیون آنلاین و تاثیر آن بر سود هتل

تکنولوژی نوین در هر کسب و کاری موجب افزایش کارایی و در نتیجه افزایش درآمد و سود آن کسب و کار می­شود؛ بنابراین رزرو هتل و اقامتگاه­ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یک سیستم رزرواسیون آنلاین به دلیل سرعت در انجام فرآیندها، رضایت مشتریان را به همراه دارد. رضایت مشتریان نیز برابر با رزرو بیش­تر است و رزرو بیش­تر نیز منجر به افزایش درآمد و بالا رفتن سود هتل می­گردد. سیستم رزرواسیون آنلاین، دارای موتور رزرو قوی است و امکان رزرو انواع اقامتگاه را در اختیار آژانس­ها قرار می­دهد. همچنین این سیستم با دارا بودن قابلیت پرداخت آنلاین موجب می­شود تسویه حساب به صورت آنی با هتل­ها انجام شود. به علاوه با کاهش نیروی انسانی، هزینه ­ها را کاهش داده و موجب افزایش سود هتل­ها می­گردد.

مزایای رزرواسیون آنلاین برای هتل ها و آژانس ها

یکی از مهم­ترین مزایای رزرواسیون آنلاین برای هتل­ها و آژانس­ها این است که همیشه قابل دسترس هستند. این سیستم در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته در اختیار مشتریان قرار دارد. بنابراین مشتریان مجبور نیستند برای رزرو تا روز بعد منتظر بمانند یا به رقبا مراجعه کنند.

سیستم رزرواسیون آنلاین همچنین موجب صرفه­جویی در وقت شما می­شود. بدین صورت که بسیاری از کارهای رزرو و پیگیری­های مربوط به رزرو انجام شده از دوش شما برداشته می­شود و تمامی اعمال از جمله ارسال پیامک یا ایمیل یادآوری به میهمانان توسط این پلتفرم به صورت خودکار انجام می­شود. هر موقع نیز اراده کنید می­توانید گزارش­های متفاوتی را به همراه تحلیل آن از سیستم دریافت کنید.

امکان پرداخت کاملا الکترونیکی در سیستم رزرواسیون آنلاین، کار مشتریان، هتل­ها و آژانس­ها را راحت کرده است. مشتریان دیگر نیازی به مراجعه به بانک و پرداخت هزینه ندارند. بعضی مواقع مشتریان پس از پرداخت غیرآنلاین هزینه مجبور هستند به دلیل نوسانات قیمت، مجددا به بانک مراجعه کنند و هزینه اضافه شده را پرداخت نمایند. اما در پرداخت الکترونیک سیستم رزرواسیون آنلاین، هزینه با کارت بانکی عضو شتاب و در دسترس بودن رمز پویا، در چند ثانیه به حساب هتل واریز می­شود. هتل نیز بدون معطلی و به صورت آنی هزینه اتاق رزرو شده را دریافت می­کند.

با استفاده از سیستم رزرواسیون آنلاین، نیاز به نیروی انسانی کاهش می­یابد و در واقع این سیستم، اعمالی که یک نیروی انسانی انجام می­دهد را به صورت خودکار و بدون اشتباه و وقفه انجام می­دهد.

یکی دیگر از مزایای سیستم رزرواسیون آنلاین، جلوگیری از بروز خطای Over Booking می­باشد. به موجب این قابلیت، پس از پرداخت و نهایی شدن رزرو، ظرفیت اتاق­ها به صورت لحظه­ای به روز شده و از رزرو بیش از حد ظرفیت هتل جلوگیری می­شود.

پلتفرم تیپورت که به عنوان یک سیستم رزرواسیون آنلاین و قوی در بازار حاضر عمل می­کند، امکان مقایسه سریع قیمت و ظرفیت را به همراه رزرو کاملاً آنلاین انواع اقامتگاه­ها و پرداخت الکترونیکی در اختیار آژانس ­ها قرار می­دهد. هتل­ها نیز با استفاده از چنل منیجر تیپورت می­توانند کانال فروش(آژانس ­های مسافرتی) را اضافه یا حذف نموده و هزینه رزرو را به صورت آنی دریافت نمایند. علاوه بر آن، به دلیل کاهش نیروی انسانی، هزینه­ های اقامتگاه­ ها و آژانس­ ها کاهش پیدا می­کند.

برای بهره­ مندی و آگاهی از قابلیت­ها و مزایای دیگر چنل منیجر تیپورت، با شماره 09120168471 تماس حاصل نموده و به وب سایت Tport.ir مراجعه کنید 

اشتراک گذاری

دیدگاه (2)

  1. معایبی که چنل منیجر تیپورت در سیستم رزرواسیون هتل رفع می‌کند | TPORT| تیپورت
    1401-08-14

    […] سیستم رزرواسیون آنلاین چیست؟ […]

    • خانم فاتحی
      1401-08-14

      برای اطلاعات بیشتر در خصوص این دیدگاه به لینک زیر مراجعه فرمایید :
      https://tport.ir/ok7r

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *