سئو وب سایت رزرو هتل و تاثیرات آن در فروش
آنچه که در این مقاله می خوانید:
سئو (SEO) برای حیات یک وب سایت رزرو هتل، ضروری است. سئو به مجموعهای از فرایندها گفته میشود که به وسیله آنها یک وب سایت بهبود مییابد تا رتبه بهتری در جستجوهای مرتبط داشته باشد. سئو وب سایت رزرو هتل بسیار اهمیت دارد زیرا اکثر کاربران هنگامی که موضوعی را در وب جستجو میکنند، پنج سایت ابتدایی را بررسی میکنند و کمتر پیش میآید کاربری به صفحات دوم و سایر صفحات مراجعه کند. هر چه موقعیت قرارگیری وب سایت بهتر باشد با استفاده از یک جستجوی ساده بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت دسترسی پیدا میکنند. بدیهی است با رعایت قوانین سئو، وب سایت رزرو هتل نیز ویو بیشتری دریافت میکند و این مسئله موجب افزایش میزان درآمد و سود هتلها و آژانسها میگردد.
سئو چیست؟
SEO مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو(search engine optimization) است. سئو مجموعهای از روشها است که باعث بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب میگردد. جستجو، مهمترین راه برای کشف و دسترسی آنلاین به پاسخ مورد نظر است؛ بنابراین یک استراتژی SEO خوب، جهت بهبود کیفیت و کمیت ترافیک و بازدید یک وب سایت رزرو هتل ضروری است. هنگامی که یک کاربر، موضوعی در مورد رزرو هتل را در کادر جستجو تایپ میکند، موتور جستجو از الگوریتمهای پیچیدهای استفاده میکند تا دقیقترین و مفیدترین وب سایت رزرو هتل را ارائه دهد. نتایج این جستجوها میتواند شامل متن، مقالات خبری، تصاویر، ویدئوها و سایر انواع محتوا باشد. اگر تمامی قوانین سئو در وب سایت رزرو هتل رعایت شده باشد، موتور جستجو با استفاده از الگوریتمهای پیچیده خود، این وب سایت را در اولویت قرار داده و جزو اولین نتایج جستجو به کاربر نمایش میدهد.
ضرورت سئو برای وب سایت رزرو هتل
هنگامی که شما در اینترنت یا موتورهای جستجو به دنبال اتاقی برای رزرو هستید، موتور جستجو، تصمیماتی را بر اساس تعداد زیادی از عوامل در یک ثانیه می گیرد. وب سایتهای رزرو هتلی که برای شما نمایش داده میشود، بر اساس این عوامل رتبهبندی میشود. وب سایتی که در رتبه اول نمایش داده میشود، اکثر این عوامل را رعایت کرده است. یعنی نسبت به سایتهای دیگر قوانین بیشتری از سئو را بر روی وبسایت رزرو خود اعمال نموده است.
بنابراین وب سایت رزروی که سئو را در تمامی بخشهای خود اعمال کرده باشد، در رتبه اول جستجو به کاربر نمایش داده میشود. اعمال قوانین سئو بر روی وب سایتهای رزرو هتل، تا حدی ضرورت دارد که به قطعیت میتوان گفت درآمد ذینفعان از این وب سایتها وابسته به سئو میباشد. یعنی در صورتی که این قوانین در وب سایت رزرو هتل، رعایت نشود عملاً ذینفعان هیچ سودی از آن نمیتوانند کسب کنند و این امر موجب فروپاشی کسب و کار رزرو هتل میگردد. هر چه وب سایتهای رزرو هتل قوانین را بهتر رعایت کنند، تعداد بازدیدکنندگان آنها بیشتر شده و در نتیجه فروش بیشتری خواهند داشت.
مزایای سئو برای وب سایت رزرو هتل
رعایت قوانین سئو، فواید و مزایای فراوانی را به همراه دارد. در صورتی که این قوانین رعایت شود، وب سایتهای رزرو هتل میتوانند از این مزایا بهره ببرند. نه تنها وب سایتهای رزرو هتل بلکه تمامی وب سایتها و کسب و کارها با استفاده از سئو به موفقیتهای زیادی دست پیدا خواهند کرد. مزایای سئو برای وب سایت رزرو هتل، شامل موارد زیر میباشد:
- سئو هزینه کمتری نسبت به بازاریابی و تبلیغات سنتی برای ذینفعان وب سایت دارد.
- پس از جستجو با استفاده از کلید واژه مورد نظر، وب سایت رزرو هتل در اولین صفحه نمایش داده میشود.
- سئو بهترین و مرتبطترین نتایج را بر اساس موضوع جستجو شده به کاربر نمایش میدهد.
- سئو موجب افزایش فروش اتاق هتل میگردد.
- با به کارگیری سئو، وب سایتهای رزرو هتل نیازی به انجام تبلیغات مانند تماس، پیامک، ایمیل که باعث مزاحمت میگردد، ندارند.
- سئو مشتریان واقعی را به وب سایت رزرو جذب و راهنمایی میکند.
- سئو رقابت را در بازار رزرو هتل افزایش میدهد.
- و…
قانون مهم متاهای سئو برای وب سایت رزرو هتل
متا تگها که یک برچسب برای بهینه سازی جستجو هستند، مهمترین قانون سئو میباشند. هنگامی که کاربر هنگام جستجوی کلمات کلیدی منطبق با عنوان متا را تایپ میکند، وب سایت در نتایج جستجو نمایش داده میشود. هر صفحه در وب سایت رزرو، ممکن است دارای یک عنوان متا تگ منحصر به فرد باشد، اما بهترین استراتژی این است که همه صفحات یک عنوان متای یکسان (Titel) داشته باشد. هنگامی که صفحه باز میشود، متن عنوان متا در سربرگ صفحه در داخل مرورگر وب نمایش داده میشود. عنوان مِتا بایستی مختصر و توصیفی باشد و نمایانگر محتوای صفحه باشد؛ مثلا رزرو اتاق در هتل، اجاره هتل و… . باشد. متا دسکریپشن هم چند خط توضیحات زیر متا تایتل رزرو هتل باشد که توضیح مختصری در مورد هتل ارائه شود.