Uncategorized @fa
صنعت هتلداری در سال 2021

بررسی صنعت هتلداری در سال 2021

هتل­ها در سراسر جهان، وجود شغل­‌های زیادی را تضمین می­‌کنند و در چرخه گردش پول نقش مهمی را ایفا می‌­کنند. همان­طور که می­دانید همه­‌گیری ویروس Covid19 بر تمامی صنعت‌­ها تاثیر منفی گذاشته است. سال 2021 نیز از وجود این ویروس پاندمیک، در امان نماند و بسیاری از صنعت­‌ها و شغل‌­ها را تحت تاثیر قرار داد. صنعت هتلداری نیز تاثیرات منفی بسیاری را متحمل شد.

کاهش شدید تقاضای سفر به دلیل وجود این همه­‌گیری، خسارت­‌هایی باور نکردنی را بر هتل‌­ها وارد کرده است. زیرا با افزایش ابتلا و مرگ و میر، رزرو و اقامت در هتل نیز کاهش یافت و به همین دلیل صنعت هتلداری با کاهش درخواست و افزایش هزینه‌­ها مواجه شد. این کاهش تقاضا تا زمان بهبودی کامل جامعه، همچنان ادامه داشته و موجب کاهش گردش پول در این صنعت می­‌شود. در سال 2021 به علت کاهش نیروی کار، صنعت گسترده مهمان­‌نوازی نیز از بین رفت؛ زیرا با کم­تر شدن روز به روز رزروها، هتل­ها هزینه­‌های زیادی صرف نیروی کار می­‌کردند. بنابراین هتل­‌ها به اجبار نیروی کار خود را کاهش داده و نقش­‌های بیش­تری را بر عهده سایر نیروها قرار داده‌­اند.

استراتژی­های هتلداری در 2021

برای حل مشکلات ناشی از پاندمی، هتلداران با رویکردهای پیشگیرانه و هوشمند توانسته­‌اند تقاضای سفرها را افزایش داده و سودآوری خود را در سال 2021 افزایش دهند. در اینجا به شرح برخی از این استراتژی‌ها می­‌پردازیم:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو نقش مهمی برای کمک به رزرو مستقیم هتل­‌ها دارد. ایجاد محتوای باکیفیت، بهینه سازی شده، به روزرسانی منظم محتوای وب سایت و… اساس یک استراتژی SEO موفق است. با انجام بهینه سازی محتوای سایت و تگ گذاری، کاربری که به جستجوی اقامتگاه می‌پردازد، وب سایت سئو شده را در صفحه ابتدایی مشاهده می­‌کند.

بازاریابی محتوا

استراتژی محتوا، موجب جذب و ترغیب مسافران و میهمانان می‌گردد. هتل­ها می‌­توانند محتواهایی که به ایجاد ارزش افزوده کمک می­‌کند تولید کرده و از این طریق با مشتریان کنونی و جدید، ارتباط سریع ایجاد کنند. و افزایش فروش هتل را به ارمغان آورد. این بازاریابی‌­ها می‌­تواند از طریق وبلاگ، رسانه­‌های اجتماعی، ایمیل و… انجام شود. این نوع بازاریابی­‌ها موجب افزایش آگاهی، افزایش تعامل و افزایش بازدید وب­سایت می‌شود. بسیاری از هتل­‌ها، از این نوع استراتژی در سال 2021 برای افزایش درآمد و سوددهی فراوان استفاده نموده‌اند.

تبلیغات از طریق رسانه­‌های آنلاین

رسانه‌­های آنلاین شامل کمپین، تبلیغات در رسانه­‌های اجتماعی و تلویزیونی، تبلیغات متاسرچ و… می­‌باشد. این تبلیغات، سبب بیش­تر دیده شدن برند هتل­ها شده و در نتیجه سود و درآمد اقامتگاه‌­ها را افزایش می­‌دهد.

مدیریت ارتباط مشتری(CRM)

نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان هتل یکی از استراتژی‌­های مهم و ضروری برای هتلداران می­‌باشد. CRM استراتژیک به صنعت هتداری کمک می­‌کند مشتریان جدیدی را جذب کرده و رضایت مشتریان کنونی را جلب کند. CRM عملیاتی، فرآیندهای موجود در صنعت هتلداری را مدیریت می‌­کند. در CRM تحلیلی، اطلاعات، جمع­‌آوری شده و در نهایت به تصمیم­‌گیری‌­های حوزه هتلداری کمک خواهد کرد. CRM تعاملی، رابط میان مسافران و هتل می­‌باشد که با استفاده از کانال­‌های ارتباطی مختلف (مانند تلفن، ایمیل، پیامک و…)، می‌­توان بازخوردهای مثبت و منفی میهمانان را دریافت کنید.

چنل منیجر (Channel manager)

استفاده از چنل منیجر، کمک بسیار زیادی در جبران زیان­‌های ناشی از کاهش درآمد و فروش خواهد داشت. چنل منیجر شامل تعداد زیادی کانال می­‌باشد که هتل را به مشتریان معرفی می‌­نماید. کانال‌­هایی که از این طریق می­‌توانند اتاق­‌های هتل را به ­صورت کاملاً آنلاین بفروش برسانند، شامل آژانس‌­های گردشگری مختلف می­‌باشند. فرقی نمی­‌کند اقامتگاه چند ستاره باشد یا از چه نوعی باشد؛ چنل منیجر تمامی اقامتگاه‌­ها را در معرض دید مشتریان قرار می‌­دهد. علاوه بر آن هتلداران می­‌توانند با ارائه تخفیف در چنل منیجر، مشتریان بیش­تری را جذب نموده و درآمد بالاتری را کسب نمایند.

چنل منیجر تیپورت، ارتباط یکپارچه­‌ای را میان هتل­ها و آژانس­های گردشگری و OTAها برقرار می‌­نماید. این کانال‌­های توزیع از طریق همین چنل منیجر می‌­توانند به ­صورت کاملا آنلاین، برای مشتریان اتاق رزرو کنند. مشتریان نیز بر اساس بودجه موردنظر خود، یکی از هتل­‌های پیشنهادی را انتخاب می‌­کنند. آژانس­ها نیز با پراخت آنلاین هزینه اتاق، رزرو نهایی را برای مشتری ثبت می‌­کنند. علاوه بر این چنل منیجر تیپورت از رزرو بیش از حد ظرفیت هتل جلوگیری نموده و به هتل­ها امکان حذف و اضافه کانال‌های موجود را خواهد داد. در تیپورت امکان تغییر نرخ اتاق­‌ها، به روزرسانی آنی تغییرات و دریافت گزارشات تجزیه و تحلیل ماهانه وجود دارد. از دیگر مزایای چنل منیجر تیپورت می‌توان به کاهش هزینه، کاهش نیروی انسانی، افزایش بازدید از وب سایت هتل، افزایش رزروهای مستقیم و افزایش برندینگ هتل می‌گردد. تیپورت، بسیاری از ضررهای صنعت هتلداری در سال 2021 را جبران می­‌نماید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *