مراحل راه اندازی وب سایت رزرو هتل
سالها پیش، میهمانان قبل از حضور و مشاهده وضعیت هتل، هیچ تصوری از فضای هتل و امکانات آن نداشتند. در این دوران انجام کارها به صورت اینترنتی و آنلاین رایج نبود و اکثر فعالیتها به صورت حضوری یا تلفنی انجام میشد. همچنین در رزرو سنتی هتل کاغذ بازی بسیاری برای ثبت رزرو انجام میشد و به همین دلیل وقت زیادی از میهمانان و پرسنل هتل هدر میرفت. خوشبختانه امروزه شیوههای سنتی رزرو هتل در حال کاهش است زیرا مشتریان خواستار رزرو سریع و فوری هستند. بنابراین در این راستا راه حلهای نرم افزاری برای افزایش سرعت رزرو هتل فراهم گردید. این راه حل به صورت وب سایت رزرو هتل در اختیار صاحبان و مدیران هتلها قرار داده شد. وب سایت رزرو هتل با رزرو کاملاً الکترونیکی اتاق، موجب افزایش تعداد رزروهای هتل شده و به افزایش درآمد هتلداران و حفظ اشتغال کارکنان کمک مینماید. از طرفی میهمانان با مشاهده امکانات و تصاویر اتاقها، به سرعت میتوانند در چند دقیقه اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایند. پس در مرحله اول جهت افزایش سود صاحبان هتل و رضایتمندی مشتریان، بایستی یک وب سایت رزرو آنلاین در اختیار مشتریان قرار داده شود. همه گمان میکنند چیزی جز سپردن کار به یک طراح وب سایت نیست؛ اما در واقع اینگونه نیست. قبل از آن نیاز به بررسی بسیاری از پیشنیازها و پارامترها میباشد که تیپورت در ادامه تمامی این نیازها را شفافسازی مینماید.
تهیه لیست نیازها
صاحبان هتلها صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن و تعداد ستارهها، بایستی یک الگو برای وب سایت خود تهیه نمایند. برای تهیه یک الگو بررسی کنید که هتل شما چه ویژگیهایی دارد. بر فرض مثال شبکههای اجتماعی مختلفی که در آن فعالیت دارید را میتوانید در یک قسمت از سایت معرفی کنید. انواع اتاقهای هتل مثال دیگری میباشد؛ شما میتوانید یک قسمت از وب سایت را برای معرفی انواع اتاقها (دوبلکس، VIP و…) در نظر بگیرید. به طور کلی در این مرحله لیست تمامی امکانات و ویژگیهایی که تمایل به معرفی آن در وب سایت دارید را تهیه کنید.
تعیین گزینههای رزرو و پرداخت
هتلها برای اجاره نهایی انواع اتاقها به یک سیستم رزرو با پرداخت آنلاین نیاز دارند. شما به عنوان صاحب هتل میتوانید نرخ رزرو انواع اتاق را مشخص کنید؛ مثلا اتاقهای معمولی، دوبلکس، VPI و… را با نرخهای متفاوتی قیمتگذاری نمایید یا قادر به تغییر نرخ در فصول خلوت و شلوغ سال باشید. در صورتی که گزینههای بیشتری برای رزرو اتاقها در نظر دارید بایستی آنها را لیست کنید؛ به عنوان نمونه گزینههای چند زبانهای برای رزرو در اختیار رزروکنندگان قرار دهید یا به صورت خودکار به مشتریان ایمیل تایید رزرو یا تبریک تولد ارسال نمایید. همچنین میتوانید چند پیشنهاد برای انواع پرداخت به مشتریان ارائه دهید. برای مثال مشتریان قادر به پرداخت تمامی هزینه رزرو یا قسمتی از هزینه به عنوان پیش پرداخت هستند.
ارائه صفحات مختلف
درست است که هدف اصلی این نوع وب سایت رزرو آنلاین اتاق است، اما بایستی صفحات مختلفی را برای بازدید بیشتر سایت و افزایش تعداد رزروها در دسترس قرار دهید. صفحه اصلی، چهره وب سایت شماست. پس بایستی موارد ضروری و پرکاربرد در این صفحه قرار داده شود. علاوه بر صفحه اصلی صفحات دیگری را برای معرفی قسمتهای مختلف، امکانات، تصاویر هتل، سوالات متداول، نظرسنجی، صفحه تماس، درباره ما و… ارائه کنید. همچنین با در نظر گرفتن صفحههای اختصاصی برای هر نوع اتاق بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. به طور کلی ارائه صفحات مختلف و قراردادن محتواهای کاربردی در وب سایت به بهتر دیده شدن هتل و رفع نیازهای مشتریان کمک شایانی خواهد کرد.
برندینگ
یکی از مراحلی که از منظر افزایش مشتریان حائز اهمیت است، برندینگ است. برندینگ برای افزایش سود هتلداران مفید است. شما بایستی ابتدا یک دامنه مناسب برای وب سایت رزرو خود درنظر بگیرید. این دامنه باید شامل نام هتل و یک کلمه کلیدی وابسته به آن (مانند مکان، نوع هتل و…) باشد. نکته دیگر برای برندینگ هتل لوگوی آن است. لوگو نمایشی بصری برای هتل است که ارتباط میان برند و مشتریان را برقرار میکند. این لوگو میتواند در تمامی بخشهای مانند بازاریابی، وسایل هتل، بخشهای مختلف وب سایت و… مورد استفاده قرار گیرد.
سئوی وب سایت
سئو عملیات بهینه سازی وب سایت رزرو هتل شما را انجام میدهد. استفاده از سئو موجب میگردد کاربر پس از جستجوی یک کلمه کلیدی، وب سایت شما را در صفحه ابتدایی نتایج موتور جستجو مشاهده کند؛ به عبارت دیگر وب سایت شما رتبه بالاتری دریافت میکند. راههای تقویت سئوی وب سایت رزرو هتل شما شامل انتخاب نام دامنه مناسب، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سرتاسر وب سایت، انتخاب عناوین کلیدی و اصلی برای موضوعات و… میباشد.
به روز رسانی وب سایت
پس از ایجاد وب سایت رزرو هتل هر چند وقت یکبار بایستی محتواهای آن را به روز کنید. این کار موجب افزایش سئوی وب سایت شما در گوگل خواهد شد. پس یک وبلاگ راه اندازی کنید و موضوعات جدید مانند جدیدترین مقاصد سفر، نشان دادن موقعیت مکانی هتل خود، ایجاد لیست مناطق دیدنی را در آن جای دهید.
تیپورت با فراهم آوردن وایت لیبل هتلی کار هتلهایی که دارای وب سایت رزرو آنلاین نیستند را راحت کرده است. وایت لیبل یک قالب آماده از یک وب سایت هتل است و مناسب جهت استفاده در مراکز اقامتی که دارای وب سایت رزرو نیستند، میباشد. این نوع وب سایتها دارای چند نمونه قالب آماده میباشند که میتوان یک نمونه را انتخاب و با هزینهای ناچیز، سایت هتل مورد نظر را طی چند ساعت فعال نمود. در این وب سایتها امکان رزرو آنلاین و پرداخت آنی به حساب هتل به صورت پیش فرض وجود دارد.
وایت لیبل هتلی تیپورت شامل ویژگی مختلفی از جمله: عدم نیاز به کدنویسی اختصاصی سایت و توسعه وب سایت، یکپارچگی در اتصال به ابزارهای ارتباطی هتل با TPORT، پرداخت آنی وجه از طریق درگاه اینترنتی به حساب هتل، امکان راه اندازی وب سایت چند زبانه به همراه پرداخت چند ارزی میباشد.
شبکههای اجتماعی
شناخته شدن تنها به راه اندازی وب سایت رزرو ختم نمیشود. دنیای اینترنت اساسا در شبکههای اجتماعی اجرا میشود؛ بنابراین مهم است که کسب و کار شما در آن فعالیت داشته باشد. پس از آن میتوانید برای معرفی شبکههای خود از وب سایت رزرو خود کمک بگیرید. در وب سایت رزرو هتل خود شبکههای اجتماعی که در آن فعالیت دارید را در انتهای صفحه قرار دهید و یا بخشی جدا برای آن در نظر بگیرید.