حفظ منافع هتل داران و آژانس های گردشگری چگونه ممکن است؟
امروزه صاحبان هتل و آژانسهای گردشگری، میدانند تنها راه جذب مشتریان به خصوص در زمان اوج سفرها، تمرکز بر فروش آنلاین از طریق فناوری مدرن است. مدیریت کانالهای فروش، به هتلداران و آژانسهای گردشگری کمک میکند هنگام رزرو آنلاین، از وضعیت موجودی اتاق هتلها آگاه شده و به سرعت اتاق را برای مشتریان، بهصورت آنلاین رزرو نمایند.
منافع هتلداران و آژانسهای گردشگری، در صورتی تضمین میگردد که بتوان با استفاده چنل منیجر، موجودی هتل، قیمتها و تبلیغات را مدیریت کرد؛ در نتیجه از اتلاف وقت برای استعلام وضعیت اتاقها، رزرو بیش از ظرفیت موجود و وجود خطاهای انسانی مربوط به این اقدامات، جلوگیری میگردد. با ایجاد تغییرات در سیستم چنل منیجر، سیستم تمام دادههای جدید را جهت مشاهده OTAها و هتلداران به طور خودکار به روز میکند.
چنل منیجر موثر در کسب سود و منفعت صاحبان هتل و آژانس ها
در سالهای اخیر با افزایش حجم مسافران و گردشگران، نیاز به رزرو آنلاین در جایگاه مهمی قرار گرفته است. شبکههای فروش شامل چندین کانال رزرو است که میتواند توسط مشتریان زیادی دیده شده و آنها را به هتل جذب کند. فناوری چنل منیجر (Channel Manager) شبکهای از کانالهای مختلف فروش است که راه را برای افزایش سود هتلداران و آژانسهای گردشگری هموار میکند.
صاحبان هتل با استفاده از چنل منیجر، تمامی کانالهای فروش را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت تعیین میکنند کدام کانال، ارزش پذیرش برای فروش اتاق را دارد. در صورتی که یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA)، بطور متوسط تعداد زیادی رزرو را برای یک هتل انجام دهد؛ اما از طرف دیگر تعداد کنسلی و لغو این رزروها بیش از حد باشد، سود چشمگیری نصیب صاحب هتل نمیشود. بنابراین هتلداران بایستی با استفاده از چنل منیجر، عملکرد آژانسها را تجزیه و تحلیل کرده و گزینههای سودآورتر را جهت افزایش درآمد، انتخاب کند.
از طرفی، آژانسهای مسافرتی با اتصال به بستر چنل منیجر، میتوانند امکانات هتل، وضعیت موجودی اتاقها، قیمتها و… را مشاهده کرده و این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهند. این کار موجب افزایش سرعت رزرو، افزایش سود و درآمد و حفظ منافع آژانسهای مسافرتی میشود.
در سالهای اخیر با افزایش حجم مسافران و گردشگران، نیاز به رزرو آنلاین در جایگاه مهمی قرار گرفته است. شبکههای فروش شامل چندین کانال رزرو است که میتواند توسط مشتریان زیادی دیده شده و آنها را به هتل جذب کند. فناوری چنل منیجر (Channel Manager) شبکهای از کانالهای مختلف فروش است که راه را برای افزایش سود هتلداران و آژانسهای گردشگری هموار میکند.
صاحبان هتل با استفاده از چنل منیجر، تمامی کانالهای فروش را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت تعیین میکنند کدام کانال، ارزش پذیرش برای فروش اتاق را دارد. در صورتی که یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA)، بطور متوسط تعداد زیادی رزرو را برای یک هتل انجام دهد؛ اما از طرف دیگر تعداد کنسلی و لغو این رزروها بیش از حد باشد، سود چشمگیری نصیب صاحب هتل نمیشود. بنابراین هتلداران بایستی با استفاده از چنل منیجر، عملکرد آژانسها را تجزیه و تحلیل کرده و گزینههای سودآورتر را جهت افزایش درآمد، انتخاب کند.
از طرفی، آژانسهای مسافرتی با اتصال به بستر چنل منیجر، میتوانند امکانات هتل، وضعیت موجودی اتاقها، قیمتها و… را مشاهده کرده و این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهند. این کار موجب افزایش سرعت رزرو، افزایش سود و درآمد و حفظ منافع آژانسهای مسافرتی میشود.
برنامهریزی سودآور همراه با چنل منیجر
چنل منیجر، که دقیقا نقطه مقابل رزرو سنتی میباشد؛ تاثیرات زیادی بر فروش و سود هتلداران و آژانسهای گردشگری گذاشته است. بالا رفتن سرعت رزرو اتاق، بهروزرسانی سریع نرخها، ثبت آنی نرخ تغییر داده شده در سیستم و عدم نیاز به هماهنگی، همگی از تاثیرات چنل منیجر بر این صنعت است. صاحبان هتل و آژانسهای گردشگری جهت افزایش درآمد و به دست آوردن سودهای طولانی مدت و همیشگی، بایستی یک برنامهریزی سودآور را فراهم کرده و مدیریت نمایند. چنل منیجر، با هدف رفع نیازهای هتلداران و آژانسهای گردشگری، امکان رزرو سریع را در اختیار این صنعت پر سود قرار میدهد. موارد زیر، نتیجه استفاده از چنل منیجر میباشد که باعث افزایش بهرهوری و سطح خدمتگذاری صاحبان هتل و آژانسها میگردد:
- چنل منیجر، رزروهای آنلاین را افزایش میدهد.
- چنل منیجر، موجب افزایش درآمد هتل و آژانس میشود.
- چنل منیجر، خطر رزروهای بیش از حد ظرفیت را به صفر میرساند.
- چنل منیجر، باعث برند شدن هتل میشود.
- چنل منیجر، رزروهای مستقیم هتل را تقویت میکند.
- چنل منیجر، فرآیندهای دستی را حذف کرده و رزروها را به صورت کاملا الکترونیک انجام میدهد.
- با چنل منیجر میتوان به یک بستر تجاری قدرتمند تبدیل شد
- در چنل منیجر، هزینههای بازاریابی کاهش یافته و در وقت صرفهجویی میگردد.
یافتن بهترین چنل منیجر یا انتخاب اولین چنل منیجر؟
انتخاب چنل منیجر، یک تصمیم تجاری مهم است. با توجه به اینکه چنل منیجرهای زیادی برای این صنعت در بازار وجود دارد، هتلداران و آژانسهای گردشگری، برای افزایش درآمد و فروش خود بایستی چنل منیجری با ویژگیهایی منحصر بفرد را در نظر گیرند. پارامترهایی که به انتخاب بهترین چنل منیجر کمک میکند، شامل موارد زیر میباشد:
سازگاری با PMS : یک چنل منیجر خوب با سیستم مدیریت هتل (PMS)، ارتباطی دو طرفه برای تبادل اطلاعات دارد. این بدان معناست که نیازی به ثبت دستی جزئیات رزرو در سیستمهای داخلی نیست. پلتفرم تیپورت را میتوان در دسته سازگارترین چنل منیجری قرار داد که به طور خودکار رزروهای ثبت شده در نرم افزار هتلداری را مدیریت میکند.
- نمایش به روز موجودی: موجودی تمام اتاقهای هتل را همزمان از طریق همه کانالهای توزیع با استفاده از یک چنل منیجر خوب نشان داده میشود. پس از رزرو اتاق، چنل منیجر بصورت خودکار تمام کانالها را به روز کرده و اتاق رزرو شده را از دسترس خارج مینماید.
- هزینه های اولیه: چنل منیجرها با طیف وسیعی از مدلهای مختلف قیمت گذاری ارائه میشوند. برخی از چنل منیجرها هزینههای راهاندازی و اضافه کردن کانالهای جدید را اضافه کردهاند. در تیپورت هزینه اولیه راه اندازی مدیریت کانال و افزودن کانالهای جدید جهت افزایش فروش به صورت کاملا رایگان میباشد.
- تجزیه و تحلیل و گزارشدهی: در بازار امروز انتخاب چنل منیجری که بتوان دادهها را تجزیه و تحلیل کرد و گزارشاتی بر اساس این تحلیلها دریافت نمود امتیازی بزرگ محسوب میگردد. چنل منیجر تیپورت گزارشاتی بر حسب تجزیه و تحلیل موجود به صاحبان هتل و آژانسها ارائه میدهد.
- مدیریت محتوای متمرکز: با یک چنل منیجر خوب میتوان همواره عکسها، امکانات، نقاط دیدنی و پیشنهادها را به صورت مرکزی به روز کرد. این ویژگی به صاحبان هتل کمک میکند عکسهای جدید را در تمام کانال های خود تازه سازی کنند. همچنین به آژانسهای گردشگری کمک میکند با ارائه عکسها و نقاط دیدنی مشتریان را جذب کرده و متقاعد به خرید کنند.
- پشتیبانی : وجود یک تیم پشتیبانی در یک چنل منیجر خوب برای اطمینان از برطرف شدن سریع مشکلات بوجود آمده ضروری است. تیپورت با داشتن متخصصانی در تیم پشتیبانی و آموزش، مشکلات کاربران را در اسرع وقت رفع مینماید.
منفعت بیشتر با بکارگیری استراتژی توزیع
استراتژی توزیع هتل، یک برنامه عملی برای فروش سودآور اتاقها، از طریق کانالهای مختلف است. این کانالهای فروش شامل کانالهای مستقیم مانند وب سایت هتل، کانالهای غیرمستقیم مانند آژانسهای مسافرتی آنلاین (OTA)، سیستمهای توزیع جهانی (GDS) و عمده فروشان میباشد. لازم به ذکر است چنل منیجر به صاحبان هتل و آژانسها کمک میکند برای افزایش سود، کانالهای توزیع را مدیریت کنند. با استفاده از چنل منیجر تیپورت، تغییرات نرخی، در دسترس بودن اتاق و رزرو به طور خودکار انجام میشود. هتلها این امکان را دارند تا تنها با یکبار به روزرسانی، با کانالهای فروش تعامل داشته باشند. صرفهجویی در وقت، افزایش دقت و کاهش مشکلات مربوط به رزرو بیش از حد و برابری نرخ، مزیتهای چنل منیجر تیپورت است.