اقامتگاه های سنتی بومگردی مراکز اقامتی مهمان پذیر هتل هتل آپارتمان
چنل منیجر

Channel Manager چیست؟

اخطار! بدون چنل منیجر (channel Manager) صنعت هتلداری شکست خواهد خورد!

قبل از به وجود آمدن چنل منیجر (مدیریت کانال فروش در صنعت هتلداری) روند رزرو آنلاین به شکل سنتی انجام می شد. در رزرو سنتی هتل، میهمانان از طریق وب سایت های رزرو هتل و یا OTA ها، هتل و اتاق موردنظر خود را انتخاب کرده و مشخصات فردی خود را ثبت می نمایند. سپس از طریق تماس تلفنی با هتل، ثبت اتاق را پیگیری نموده و بعد از دریافت تاییدیه هتل، در پنل کاربر رزرو اتاق مورد نظر را نهایی می کند. در این نوع رزرو احتمال برخورد با خطاهایی از جمله عدم تایید رزرو از سمت هتل بدلیل نداشتن فضای خالی، عدم تطابق هزینه و عدم پاسخگویی پرسنل هتل وجود دارد.

مدیریت کانال فروش در صنعت هتلداری یا چنل منیجر (channel manager) چیست؟

به طور کلی مدیریت کانال فروش در صنعت هتلداری روشی مبتنی بر تکنولوژی است که مشکلات بسیاری از هتل‌داران و OTA های فعال در حوزه آنلاین را حل می‌نماید. این کانال که به سیستم موجودی هتل PMS متصل می باشد می تواند آخرین وضعیت اتاق های هتل را نمایش داده و در صورت رزرو بصورت آنی این اطلاعات را آپدیت کرده و باعث افزایش سود اقامتگاه ها شود.

مشکلاتی که چنل منیجر (ChannelManager) در صنعت هتلداری حل خواهد کرد؟

    1. عدم آپدیت ظرفیت و قیمت
    2. کاملا آنلاین نبودن رزرو هتل
    3. تداخل در قیمت ها
    4. عدم یکپارچگی در قیمت های ارائه شده
    5. هزینه های بالای مدیریت جا و قیمت
    6. عدم تسویه آنی با هتل ها
    7. عدم احراز هویت دفاتر خدمات مسافرتی
    8. تعریف کامل‌تر مدیریت کانال فروش هتل (Channel Manager)
  1. سیستم مدیریت کانال های فروش هتل ابزاری است که امکان رزرو اتاق مورد نظرِ مسافر را با استفاده از کانال های فروش (سایت های رزرو OTA ها وآژانس های مسافرتی) که به نرم افزارهای هتلداری، پنل و… متصل هستند، در اختیار اقامتگاه ها قرار می دهد. با این سیستم، اقامتگاه ها می‌توانند قیمت و ظرفیت را به صورت کاملا آنلاین مدیریت کنند. به این صورت که در لحظه رزرو هر اقامتگاه مدیر کانال فورا تغییرات را اعمال نموده و وضعیت موجودی اتاق (ظرفیت) بطور آنی آپدیت می‌گردد و از خطای اوربوکینگ جلوگیری می‌شود.
  2. مدیریت کانال فروش هتل می‌تواند یک استراتژی برای مدیریت بهتر باشد. شما با کمک این استراتژی مدیریتی قادر خواهید بود عملکرد تمامی کانال های رزرو هتل را تجزیه و تحلیل کرده و تعیین نمایید کدام روش رزرو هتل نتیجه بهتری برای فروش را ارائه می‌دهد، کدام کانال فروش موثرتر بوده است، و در نهایت برای فروش روی کدام روش بایستی تمرکز نمود.
  3. پوشش سراسری یکی دیگر از کاربردهای مدیریت کانال فروش هتل روشی است که شما به وسیله آن قادر خواهید بود امکانات اقامتگاه مورد نظر خود را در سراسر دنیا ارائه نمایید. کانال های توزیع و یا فروش می توانند آژانس های مسافرتی، OTAها، خرده فروشی ها، کانال های فروش مستقیم مانند وب سایت و یا شبکه های اجتماعی مربوط به هتل باشد.

بنابراین شما با استفاده از Channel Manager قادر خواهید بود اتاق های هتل و سایر خدمات همراه را سریع و ساده به فروش برسانید.
چنل منیجر

 

استراتژی های بهره وری و افزایش فروش از نگاه چنل منیجر

با استفاده از خدمات مدیریت کانال فروش هتل قادر خواهید بود استراتژی بازاریابی و فروش خود را فراهم نمایید. از اهداف هر کسب و کاری کسب درآمد بیشتر است که با استفاده از چنل منیجر این هدف هم برای هتل ها و هم آژانس ها محقق خواهد شد.
سیستم مدیریت کانال فروش رزرو یک فرصت مناسب جهت اجرای استراتژی های بازاریابی و فروش هتل و آژانس است. زیرا شبکه فروشی که دربرگیرنده طیف وسیعی از کانال های رزرو بوده و نتیجه آن جذب مسافران فراوان است را فراهم می آورد.
روش دستی رزرو هتل کانال های شما را محدود خواهد ساخت. بنابراین تنها تعداد کمی از کانال‌های فروش حفظ شده و فرصت‌های درآمد و فروش بیشتر با روش فروش سنتی (دستی) از دست خواهد رفت. شما به کمک مدیریت کانال فروش هتل قادر خواهید بود تعداد زیادی از کانال های فروش هتل را به هم متصل نمایید. بنابراین اگر یک مدیر هتل هستید می توانید همه کانال های فروش رزرو هتل را دقیق تر بررسی نموده و کانال رزروی که ارزش همکاری بیشتری دارد را بشناسید. مثالی واضح برای این موضوع این است که اگر یکی از آژانس های مسافرتی آنلاین (OTA ها) تعداد متوسطی رزرو برای شما ثبت نموده باشد اما تعداد کنسلی ها از این OTA زیاد باشد در این حالت همکاری با این OTAبرای شما چندان مفید نخواهد بود.
آنالیز و تحلیل داده در این روش اقدامی ارزشمند جهت بررسی شرکای تجاری است. شما با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها به نتایج مطلوبی در زمینه همکاری با هر کدام از کانال های فروش خواهید رسید و بهترین گزینه را برای همکاری انتخاب خواهید کرد.
با استفاده از گزارشات مدیر کانال فروش هتل، قادر خواهید بود تمام داده های مربوط به رزرو هتل خود را بخش حساب کاربری نگه داشته، تجزیه و تحلیل نمایید و هر ماه گزارش ماهانه مربوط به آن را مشاهده و بررسی نمایید.

مدیریت کانال های رزرو هتل با استفاده از چنل منیجر

توزیع آنلاین هتل که در حال حاضر در صنعت هتلداری به یک ضرورت تبدیل شده است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بنابراین وجود آژانس های مسافرتی آنلاین برای مراکز اقامتی که تمایل به فروش اتاق هستند جز نیازهای ضروری محسوب می شود. برای مثال OTA یا آژانس مسافرتی آنلاین یا وب سایت هتل جز نمونه های محبوب کانال فروش آنلاین اقامتگاه است.
وبسایت هتل در مقایسه با OTA یک کانال کوتاه است به دلیل اینکه منجر به فروش مستقیم اتاق به مسافر می‌شود. کانال‌هایی شامل آژانس‌های مسافرتی آنلاین، آژانس‌های مسافرتی عمده فروش یا خرده فروش و مواردی از این قبیل مسیر طولانی تری را نسبت به وب سایت هتل ها طی می کنند.

تعدادی از کانال‌های توزیع عبارتند از:

آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA ها)

آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا OTAها موثرترین کانال برای افزایش فروش هتل‌ها می باشد. OTAها هتل شما را در معرض دید میهمانان و مسافران زیادی قرار می‌دهند. در نتیجه مسافرانی که تاکنون شما را دنبال نکرده باشند، به راحتی به‌کمک OTAها می توانند با هتل شما آشنا شده و اتاق رزرو نمایند.

گارانتی کنندگان هتل

گارانتی کنندگان هتل یا عمده فروشان هتل برای خرید اتاق با هتل ها قراردادی منعقد کرده و سپس این اتاق ها را به آژانس های مسافرتی خواهند فروخت.

سیستم توزیع جهانی (GDS )

با استفاده از GDS یا سیستم توزیع جهانی در سراسر جهان شما قادر خواهید بود معاملات سفر خود را انجام دهید. با کمک این سیستم قادر خواهید بود هر هتل و پروازی را تمایل دارید رزرو نمایید.
مدیریت کانال های توزیع زمانی آسان تر خواهد شد که از کانال های مختلفی برای دسترسی به بازار جدید استفاده نمایید و میزان رزرو خود را افزایش دهید. بنابراین به استراتژی های مختلف و مدیریت بهتری نیاز خواهید داشت.

نتایجی که بعد از استفاده از چنل منیجر خواهید گرفت!

شما بعد از استفاده از چنل منیجر به پاسخ این سوالات خواهید رسید:
تصمیم دارید از چند کانال استفاده نمایید؟
کانال های ایده آل شما کدامند؟
هر چند وقت یک بار لازم است نرخ اتاق هتل ها را تنظیم کرد؟
تبلیغات چگونه باید انجام شود؟
پروفایل چگونه بهینه سازی می شود؟
چگونه از رقبا پیشی بگیریم؟
چه خدماتی لازم است به اقامتگاه خود برای فروش بیشتر اضافه نماییم؟
پاسخ هر یک از این سوالات برای هر هتل متفاوت است. بنابراین لازم است شما برای اجرای هر یک از استراتژی های خود برنامه درستی داشته باشید و بدانید لازم است چه ابزارهایی را ارائه دهید.
چنل منیجر بخش اساسی برای استراتژی توزیع آنلاین هتل ها است که در هزینه صرفه جویی می نماید. نیرو و وقت زیادی برای اعمال نرخ جدید صرف می گردد به همین دلیل سیستم مدیریت کانال هتلی این امکان را فراهم می نماید که با چند کلیک ساده این اقدام انجام شود.

 

مزایای استفاده از Channel Manager

  • افزایش میزان رزروهای آنلاین
  • افزایش درآمد هتل از طریق کانال های پرفروش تر
  • کاهش ریسک های سیستمی از طریق رزرو بیش از حد (Over Booking)
  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش میزان رزروهای مستقیم
  • حذف مراحل دستی فرآیند رزرو آنلاین
  • یکپارچگی سیستم های رزرو آنلاین
  • فراهم نمودن بستر تجاری قدرتمند
  • کاهش اعتماد به کانال‌های رزرو سنتی
  • آگاه سازی راحت تر

سیستم های رزرو هتل قابل استفاده در کنار چنل منیجر (channel Manager)

از آنجایی که هتل ها سیستم های متفاوتی برای مدیریت دارند، برخی از این سیستم ها می‌تواند با اتصال به مدیر کانال رزرو هتل یا channel Manager خدمات سودمندتری را ارائه دهد. راه های مختلفی برای ارتباط بین هتل و سیستم های توزیع و فروش وجود دارد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم:

معرفی سیستم ها:

نرم افزار مدیریت هتل (PMS)

نرم افزار مدیریت هتل تمامی نیازها جهت مدیریت هتل را پوشش می‌دهد. از جمله این اقدامات می‌توان به مدیریت رزرو، ورود و خروج، پروفایل های مهمان، در دسترس بودن، حسابداری، نگهداری و.. اشاره کرد. مهمترین مزیت این نرم افزار این است که در مواقعی که سیستم مدیریت هتل و کانال فروش با هم ادغام می‌شوند اطلاعاتی با داده های یکسان و بیش از یک بار در سیستم وارد نخواهند شد.

موتور رزرو آنلاین (Booking Engine)

با استفاده از موتورهای رزرو آنلاین شما قادر خواهید بود از طریق وب سایت یا شبکه های اجتماعی فروش بیشتری داشته باشید. موتور رزرو آنلاین به عنوان یک سایت شخص ثالث درنظر گرفته می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به راحتی عملکرد را ارزیابی کرده، نرخ ها را به روزرسانی نمایید و آمار موجودی دقیق تری را ارائه دهید.

قیمت گذاری هوشمند
اگر تمایل دارید درآمد خود را افزایش دهید و قیمت گذاری را بهینه کنید، لازم است از ابزار قیمت گذاری بهینه استفاده نمایید. این سیستم ابزار هوشمند قیمت گذاری نام دارد که می‌توانید با استفاده از آن نرخ رقابتی تعیین نمایید.

مزایای استفاده از چنل منیجر هتل یا نرم‌افزار مدیریت کانال هتل

  • افزایش درآمد و فروش اقامتگاه ها
  • مدیریت سریع تر و آسان تر
  • صرف زمان کمتر جهت آپدیت و به روزرسانی موجودی اتاق اقامتگاه ها
  • عدم بروز خطای دستی
  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش درآمد
  • شفاف بودن و در دسترس بودن داده های مدیریتی
  • اعتماد و امنیت در یک بستر قابل اعتماد
  • یکپارچه سازی قیمت و ظرفیت

 

سیستم مدیریت کانال: قیمت گذاری، تنظیم، آموزش و پشتیبانی

در صورتی‌که قصد پیدا کردن یک سیستم مدیریت کانال برای هتل خود را داشته باشید، باید عوامل مختلفی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت را بررسی کنید.

قیمت

اگر یک هتل‌دار مستقل هستید، میزان بودجه مدنظرتان تأثیر زیادی بر روی تصمیم گیری شما خواهد داشت. البته ناگفته نماند که مدل قیمت گذاری هر یک از سیستم های مدیریت کانال رزرو می‌تواند متفاوت باشد. برخی از کانال ها ممکن است همانند OTAها کارمزد دریافت کنند. در حالی‌که برخی دیگر نیز ممکن است به ازای هر کانال متصل هزینه‌ای جداگانه دریافت نماید. بنابراین شما بر اساس نوع قیمت گذاری می‌توانید بودجه هر ماه خود را تنظیم کنید.

جهت راه اندازی سیستم مدیریت کانال هتل نیاز به یک دوره آموزشی رایگان دارید. طی این دوره از طرف تیپورت سیستم مدیریت کانال فروش هتل برای شما تعریف خواهد شد و قادر خواهید بود کارمندان خود را جهت استفاده از تیپورت در این دوره رایگان ثبت نام نمایید.

از روش و نحوه قیمت گذاری خدمات مدیریت کانال TPORT اطلاع پیدا کنید.

سخن پایانی

تیپورت به عنوان چنل منیجر آماده ارائه خدمات به اقامتگاه ها، چارتر کنندگان و آژانس ها و OTA ها می‌باشد. هر سیستم مدیریت کانال توزیع یا چنل منیجر (channel Manager) نیاز به یک پشتیبانی 24 ساعته دارد. لذا با پشتیبانی 24 ساعته قادر خواهید بود مشکلات خود را در اسرع وقت رفع نمایید. چنل منیجر تیپورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما خواهد بود.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *