پشتیبانی آنلاین در وب سایت رزرو هتل
موتور رزرو هتل، بخشی از وبسایت رزرو هتل است که وظیفه ثبت رزروهای آنلاین را برعهده دارد. پشتیبانی آنلاین در وب سایت رزرو هتل راهی برای بهینهسازی استراتژی فروش اتاقها و به حداکثر رساندن سود میباشد. با توجه به اینکه امروزه اکثر مسافران اقامت خود را به صورت آنلاین رزرو میکنند، وبسایتهای رزرو هتل ملزم به رفع مشکلات احتمالی و در واقع پشتیبانی آنلاین کاربران و مسافران هستند.
پشتیبانی آنلاین، روشی مبتنی بر وب برای ارائه خدمات به مشتریانی است که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند. امروزه، پشتیبانی آنلاین روشی است که بسیار متداولتر از تماس تلفنی برای رفع و رجوع مسائل بوده و بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری محسوب میشود.
اکثر پشتیبانهای آنلاین، بدون تعطیلی به مشتریان خدمات 24 ساعته ارائه میدهد. مشتریان یا بازدیدکنندگان وبسایت رزرو هتل، هنگامی که مشکلی پیش میآید یا در مورد محصول یا خدمات سوالی دارند، میتوانند به صورت آنلاین و با تنها یک کلیک با نماینده مشتریان ارتباط برقرار کنند و مشاوره غیر حضوری دریافت کنند.
انواع پشتیبانی آنلاین در وب سایت رزرو هتل
ارائه خدمات به مسافران به همراه پشتیبانی آنلاین در وب سایت رزرو هتل که یکی از سریعترین راهها برای حل مشکلات کاربران است، یکی از وظایف اصلی وبسایتهای رزرو هتل میباشد. این کار رضایتمندی مشتریان را افزایش داده و موجب افزایش رزروها میگردد. پشتیبانی آنلاین برای وبسایتهای رزرو هتل میتواند شامل ایمیل، پیامرسانهای مجازی و تیکتینگ آنلاین باشد. در ادامه با تیپورت همراه شوید و در این باره بیشتر بدانید.
- ایمیل: ایمیل از قدیمیترین راه درخواست کمک برای رفع مشکلات مسافرین است. بدین صورت که برای برقراری این ارتباط، یک فرم ارسال درخواست در اختیار کاربران وبسایت رزرو قرار داده میشود. محتویات فرم، شامل نام و نام خانوادگی، درخواست یا مشکل مورد نظر، آدرس ایمیل و تلفن تماس میباشد. این روش گرچه آنلاین بوده و نیازی به برقراری تماس تلفنی و انتظار مدت زمان زیاد ندارد؛ اما از آن طرف نیروی انسانی زیادی نیاز است تا این ایمیلها به موقع و سریع پاسخ داده شود. این روش به دلیل جایگزینی روشهای بهتر، رفته رفته از سیستم رزرو هتل برای کاربرانی که نیاز به دریافت پاسخ سریع دارند، حذف شده است؛ اما کماکان این روش، در کنار روشهای دیگر در وبسایتهای رزرو هتل در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این روش به دلیل ازدیاد پیغامها، نمیتوان مدیریت و کنترل صحیحی بر روی ایمیلهای دریافتی داشت. همچنین ریسک از دست رفتن اطلاعات و اسپم شدن ایمیلها زیاد است و مدیر وبسایت نمیتواند گزارش دقیقی از ایمیلهای پاسخ داده شده و نشده، در دست داشته باشد.
- پیام رسانهای مجازی: پیام رسانهای مجازی از جمله تلگرام، واتس اَپ، اینستاگرام، اسکایپ و سایر نرمافزارهای داخلی و خارجی، یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده جهت پشتیبانی از کاربران وبسایت رزرو هتل میباشد. این پیام رسانهای اینترنتی، در هر زمان و مکان در دسترس همه قرار دارد و استفاده از آن بسیار ساده است. با اینکه این نرمافزارها بسیار پر مخاطب هستند، همانند ایمیل نمیتوان مدیریت و کنترل صحیحی بر روی پیامها داشت و همچنین امکان گزارشگیری و بسیاری از امکانات دیگر در دسترس نخواهد بود. این روش هنوز هم توسط بسیاری از آژانسهای مسافرتی انجام میشود؛ ولی وبسایتهای رزرو هتل به دلیل بالا بودن حجم اطلاعات و تعداد زیاد کاربران، این روش را اصل کار پشتیبانی آنلاین قرار نمیدهد.
- تیکتینگ آنلاین: با پیشرفت بیشتر تکنولوژی، درهای جدیدی از ایدههای نوین بر روی توسعه دهندگان وبسایتهای هتلها باز میشود. تیکتینگ آنلاین (Online Ticketing) ابزار چت آنلاین است که بر روی این وبسایتها قرار دارد و نیازی به نصب نرم افزار دیگری نیز ندارد. تیکتینگ آنلاین از زمانی که کاربران، وبسایت رزرو را باز میکنند تا زمانی که رزرو خود را ثبت میکنند، آماده پشتیبانی است. سیستم تیکتینگ آنلاین، طبق درخواست مدیران وبسایت، گزارشات آماری مختلفی را جمعآوری کرده و در دسترس قرار میدهد. از مزایای دیگر این ابزار میتوان به دسترسی و دریافت سریع پاسخ اشاره نمود. این وبسایتهای رزرو آنلاین سوالات را به کارشناسان ارجاع میدهد و کارشناسان ضمن بررسی موضوع، به سرعت پاسخ آن را برای کاربران ارسال مینمایند. کارشناسان به دلیل تسریع در انجام کار، چندین پشتیبانی را میتوانند به صورت همزمان برعهده بگیرند. در این ابزار درخواستهای ثبت شده هیچگاه از سیستم حذف نشده و همیشه در اختیار کاربران و مدیران قرار خواهد گرفت.
مزایای پشتیبانی آنلاین در وبسایت رزرو هتل
- پشتیبانی 24 ساعته بدون تعطیلی
- پرسش و پاسخ سریع و در کمترین زمان
- افزایش فروش در نتیجه ی یک پشتیبانی سریع
- افزایش پیشرفت وبسایت
- افزایش اعتماد کاربران به وبسایت
- افزایش رضایت مشتری و به دنبال آن وفاداری و افزایش بازدید از وبسایت رزرو هتل
- مشاهده سوالات و پاسخهای قبلی
- کاهش استخدام نیروی انسانی و کاهش هزینهها
- رفع مشکل همزمان چند کاربر توسط یک کارشناس