Uncategorized @fa
مراحل راه اندازی وب سایت رزرو هتل

مراحل راه اندازی وب سایت رزرو هتل

سال‌­ها پیش، میهمانان قبل از حضور و مشاهده وضعیت هتل، هیچ تصوری از فضای هتل و امکانات آن نداشتند. در این دوران انجام کارها به صورت اینترنتی و آنلاین رایج نبود و اکثر فعالیت‌­ها به صورت حضوری یا تلفنی انجام می­‌شد. همچنین در رزرو سنتی هتل کاغذ بازی بسیاری برای ثبت رزرو انجام می­‌شد و به همین دلیل وقت زیادی از میهمانان و پرسنل هتل هدر می­رفت. خوشبختانه امروزه شیوه‌­های سنتی رزرو هتل در حال کاهش است زیرا مشتریان خواستار رزرو سریع و فوری هستند. بنابراین در این راستا راه حل­‌های نرم افزاری برای افزایش سرعت رزرو هتل فراهم گردید. این راه حل به صورت وب سایت رزرو هتل در اختیار صاحبان و مدیران هتل­ها قرار داده شد. وب سایت رزرو هتل با رزرو کاملاً الکترونیکی اتاق، موجب افزایش تعداد رزروهای هتل شده و به افزایش درآمد هتلداران و حفظ اشتغال کارکنان کمک می­‌نماید. از طرفی میهمانان با مشاهده امکانات و تصاویر اتاق‌­ها، به سرعت می­‌توانند در چند دقیقه اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایند. پس در مرحله اول جهت افزایش سود صاحبان هتل و رضایتمندی مشتریان، بایستی یک وب سایت رزرو آنلاین در اختیار مشتریان قرار داده شود. همه گمان می­‌کنند چیزی جز سپردن کار به یک طراح وب سایت نیست؛ اما در واقع اینگونه نیست. قبل از آن نیاز به بررسی بسیاری از پیش‌نیازها و پارامترها می‌­باشد که تیپورت در ادامه تمامی این نیازها را شفاف­‌سازی می‌­نماید.

تهیه لیست نیازها

صاحبان هتل‌­ها صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن و تعداد ستاره‌­ها، بایستی یک الگو برای وب سایت خود تهیه نمایند. برای تهیه یک الگو بررسی کنید که هتل شما چه ویژگی­‌هایی دارد. بر فرض مثال شبکه‌­های اجتماعی مختلفی که در آن فعالیت دارید را می‌­توانید در یک قسمت از سایت معرفی کنید. انواع اتاق­‌های هتل مثال دیگری می‌­باشد؛ شما می‌توانید یک قسمت از وب سایت را برای معرفی انواع اتاق‌­ها (دوبلکس، VIP و…) در نظر بگیرید. به طور کلی در این مرحله لیست تمامی امکانات و ویژگی­­‌هایی که تمایل به معرفی آن در وب سایت دارید را تهیه کنید.

تعیین گزینه‌­های رزرو و پرداخت

هتل‌­ها برای اجاره نهایی انواع اتاق­‌ها به یک سیستم رزرو با پرداخت آنلاین نیاز دارند. شما به عنوان صاحب هتل می‌توانید نرخ رزرو انواع اتاق را مشخص کنید؛ مثلا اتاق‌­های معمولی، دوبلکس، VPI و… را با نرخ‌­های متفاوتی قیمت‌گذاری نمایید یا قادر به تغییر نرخ در فصول خلوت و شلوغ سال باشید. در صورتی که گزینه­‌های بیشتری برای رزرو اتاق‌­ها در نظر دارید بایستی آن­ها را لیست کنید؛ به عنوان نمونه گزینه­‌های چند زبانه‌­ای برای رزرو در اختیار رزروکنندگان قرار دهید یا به صورت خودکار به مشتریان ایمیل تایید رزرو یا تبریک تولد ارسال نمایید. همچنین می‌توانید چند پیشنهاد برای انواع پرداخت به مشتریان ارائه دهید. برای مثال مشتریان قادر به پرداخت تمامی هزینه رزرو یا قسمتی از هزینه به عنوان پیش پرداخت هستند.

ارائه صفحات مختلف

 درست است که هدف اصلی این نوع وب سایت رزرو آنلاین اتاق است، اما بایستی صفحات مختلفی را برای بازدید بیشتر سایت و افزایش تعداد رزروها در دسترس قرار دهید. صفحه اصلی، چهره وب سایت شماست. پس بایستی موارد ضروری و پرکاربرد در این صفحه قرار داده شود. علاوه بر صفحه اصلی صفحات دیگری را برای معرفی قسمت­‌های مختلف، امکانات، تصاویر هتل، سوالات متداول، نظرسنجی، صفحه تماس، درباره ما و… ارائه کنید. همچنین با در نظر گرفتن صفحه­‌های اختصاصی برای هر نوع اتاق بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. به طور کلی ارائه صفحات مختلف و قراردادن محتواهای کاربردی در وب سایت به بهتر دیده شدن هتل و رفع نیازهای مشتریان کمک شایانی خواهد کرد.

برندینگ

یکی از مراحلی که از منظر افزایش مشتریان حائز اهمیت است، برندینگ است. برندینگ برای افزایش سود هتلداران مفید است. شما بایستی ابتدا یک دامنه مناسب برای وب سایت رزرو خود درنظر بگیرید. این دامنه باید شامل نام هتل و یک کلمه کلیدی وابسته به آن (مانند مکان، نوع هتل و…) باشد. نکته دیگر برای برندینگ هتل لوگوی آن است. لوگو نمایشی بصری برای هتل است که ارتباط میان برند و مشتریان را برقرار می‌کند. این لوگو می­‌تواند در تمامی بخش‌­های مانند بازاریابی، وسایل هتل، بخش‌­های مختلف وب سایت و… مورد استفاده قرار گیرد.

شبکه­‌های اجتماعی

شناخته شدن تنها به راه اندازی وب سایت رزرو ختم نمی­‌شود. دنیای اینترنت اساسا در شبکه‌­های اجتماعی اجرا می‌­شود؛ بنابراین مهم است که کسب و کار شما در آن فعالیت داشته باشد. پس از آن می‌توانید برای معرفی شبکه­‌های خود از وب سایت رزرو خود کمک بگیرید. در وب سایت رزرو هتل خود شبکه­‌های اجتماعی که در آن فعالیت دارید را در انتهای صفحه قرار دهید و یا بخشی جدا برای آن در نظر بگیرید.

سئوی وب سایت

سئو عملیات بهینه سازی وب سایت رزرو هتل شما را انجام می­‌دهد. استفاده از سئو موجب می­‌گردد کاربر پس از جستجوی یک کلمه کلیدی، وب سایت شما را در صفحه ابتدایی نتایج موتور جستجو مشاهده کند؛ به عبارت دیگر وب سایت شما رتبه بالاتری دریافت می‌کند. راه‌­های تقویت سئوی وب سایت رزرو هتل شما شامل انتخاب نام دامنه مناسب، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سرتاسر وب سایت، انتخاب عناوین کلیدی و اصلی برای موضوعات و… می‌باشد.

به روز رسانی وب سایت

پس از ایجاد وب سایت رزرو هتل هر چند وقت یکبار بایستی محتواهای آن را به روز کنید. این کار موجب افزایش سئوی وب سایت شما در گوگل خواهد شد. پس یک وبلاگ راه اندازی کنید و موضوعات جدید مانند جدیدترین مقاصد سفر، نشان دادن موقعیت مکانی هتل خود، ایجاد لیست مناطق دیدنی را در آن جای دهید.

تیپورت با فراهم آوردن وایت لیبل هتلی کار هتل‌­هایی که دارای وب سایت رزرو آنلاین نیستند را راحت کرده است. وایت لیبل یک قالب آماده از یک وب سایت هتل است و مناسب جهت استفاده در مراکز اقامتی که دارای وب سایت رزرو نیستند، می‌­باشد. این نوع وب سایت­‌ها دارای چند نمونه قالب آماده می‌­باشند که می­‌توان یک نمونه را انتخاب و با هزینه‌­ای ناچیز، سایت هتل مورد نظر را طی چند ساعت فعال نمود. در این وب سایت­‌ها امکان رزرو آنلاین و پرداخت آنی به حساب هتل به صورت پیش فرض وجود دارد.

وایت لیبل هتلی تیپورت شامل ویژگی مختلفی از جمله: عدم نیاز به کدنویسی اختصاصی سایت و توسعه وب سایت، یکپارچگی در اتصال به ابزارهای ارتباطی هتل با TPORT، پرداخت آنی وجه از طریق درگاه اینترنتی به حساب هتل، امکان راه اندازی وب سایت چند زبانه به همراه پرداخت چند ارزی می­‌باشد.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *