صاحبان هتل با استفاده از چنل منیجر، تمامی کانالهای فروش را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت تعیین میکنند کدام کانال، ارزش پذیرش برای فروش اتاق را دارد. در صورتی که یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA)، بطور متوسط تعداد زیادی رزرو را برای یک هتل انجام دهد؛ اما از طرف دیگر تعداد کنسلی و لغو این رزروها بیش از حد باشد، سود چشمگیری نصیب صاحب هتل نمیشود. بنابراین هتلداران بایستی با استفاده از چنل منیجر، عملکرد آژانسها را تجزیه و تحلیل کرده و گزینههای سودآورتر را جهت افزایش درآمد، انتخاب کند.
از طرفی، آژانسهای مسافرتی با اتصال به بستر چنل منیجر، میتوانند امکانات هتل، وضعیت موجودی اتاقها، قیمتها و… را مشاهده کرده و این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهند. این کار موجب افزایش سرعت رزرو، افزایش سود و درآمد و حفظ منافع آژانسهای مسافرتی میشود.
در سالهای اخیر با افزایش حجم مسافران و گردشگران، نیاز به رزرو آنلاین در جایگاه مهمی قرار گرفته است. شبکههای فروش شامل چندین کانال رزرو است که میتواند توسط مشتریان زیادی دیده شده و آنها را به هتل جذب کند. فناوری چنل منیجر (Channel Manager) شبکهای از کانالهای مختلف فروش است که راه را برای افزایش سود هتلداران و آژانسهای گردشگری هموار میکند.
صاحبان هتل با استفاده از چنل منیجر، تمامی کانالهای فروش را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت تعیین میکنند کدام کانال، ارزش پذیرش برای فروش اتاق را دارد. در صورتی که یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA)، بطور متوسط تعداد زیادی رزرو را برای یک هتل انجام دهد؛ اما از طرف دیگر تعداد کنسلی و لغو این رزروها بیش از حد باشد، سود چشمگیری نصیب صاحب هتل نمیشود. بنابراین هتلداران بایستی با استفاده از چنل منیجر، عملکرد آژانسها را تجزیه و تحلیل کرده و گزینههای سودآورتر را جهت افزایش درآمد، انتخاب کند.
از طرفی، آژانسهای مسافرتی با اتصال به بستر چنل منیجر، میتوانند امکانات هتل، وضعیت موجودی اتاقها، قیمتها و… را مشاهده کرده و این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهند. این کار موجب افزایش سرعت رزرو، افزایش سود و درآمد و حفظ منافع آژانسهای مسافرتی میشود.