Uncategorized @fa آژانس مسافرتی اقامتگاه بومگردی اقامتگاه های سنتی مهمان پذیر هتل هتل آپارتمان
حفظ منافع هتل ها و آژانس ها

حفظ منافع هتل داران و آژانس های گردشگری چگونه ممکن است؟

 

امروزه صاحبان هتل و آژانس­‌های گردشگری، می‌­دانند تنها راه جذب مشتریان به خصوص در زمان اوج سفرها، تمرکز بر فروش آنلاین از طریق فناوری مدرن است. مدیریت کانال­‌های فروش، به هتل­داران و آژانس‌­های گردشگری کمک می­‌کند هنگام رزرو آنلاین، از وضعیت موجودی اتاق هتل‌­ها آگاه شده و به سرعت اتاق را برای مشتریان، به­‌صورت آنلاین رزرو نمایند.

منافع هتلداران و آژانس­های گردشگری، در صورتی تضمین می­‌گردد که بتوان با استفاده چنل منیجر، موجودی هتل، قیمت‌­ها و تبلیغات را مدیریت کرد؛ در نتیجه از اتلاف وقت برای استعلام وضعیت اتاق­ها، رزرو بیش از ظرفیت موجود و وجود خطاهای انسانی مربوط به این اقدامات، جلوگیری می­‌گردد. با ایجاد تغییرات در سیستم چنل منیجر، سیستم تمام داده­‌های جدید را جهت مشاهده OTA­ها و هتلداران به طور خودکار به روز می­‌کند.

 

 

چنل منیجر موثر در کسب سود و منفعت صاحبان هتل و آژانس ها

در سال­های اخیر با افزایش حجم مسافران و گردشگران، نیاز به رزرو آنلاین در جایگاه مهمی قرار گرفته است. شبکه‌­های فروش شامل چندین کانال رزرو است که می­تواند توسط مشتریان زیادی دیده شده و آن­ها را به هتل جذب کند. فناوری چنل منیجر (Channel Manager) شبکه‌­ای از کانال­های مختلف فروش است که راه را برای افزایش سود هتل­داران و آژانس­های گردشگری هموار می­کند.

 

حفظ منافع آژانس ها

صاحبان هتل با استفاده از چنل منیجر، تمامی کانال­‌های فروش را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت تعیین می­‌کنند کدام کانال، ارزش پذیرش برای فروش اتاق را دارد. در صورتی که یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA)، بطور متوسط تعداد زیادی رزرو را برای یک هتل انجام دهد؛ اما از طرف دیگر تعداد کنسلی و لغو این رزروها بیش از حد باشد، سود چشمگیری نصیب صاحب هتل نمی­‌شود. بنابراین هتل­داران بایستی با استفاده از چنل منیجر، عملکرد آژانس­ها را تجزیه و تحلیل کرده و گزینه‌­های سودآورتر را جهت افزایش درآمد، انتخاب کند.

از طرفی، آژانس­‌های مسافرتی با اتصال به بستر چنل منیجر، می‌­توانند امکانات هتل، وضعیت موجودی اتاق‌­ها، قیمت‌­ها و… را مشاهده کرده و این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهند. این کار موجب افزایش سرعت رزرو، افزایش سود و درآمد و حفظ منافع آژانس­های مسافرتی می­‌شود.

در سال­های اخیر با افزایش حجم مسافران و گردشگران، نیاز به رزرو آنلاین در جایگاه مهمی قرار گرفته است. شبکه‌­های فروش شامل چندین کانال رزرو است که می‌­تواند توسط مشتریان زیادی دیده شده و آن­ها را به هتل جذب کند. فناوری چنل منیجر (Channel Manager) شبکه­ای از کانال­های مختلف فروش است که راه را برای افزایش سود هتل­داران و آژانس‌­های گردشگری هموار می­‌کند.

صاحبان هتل با استفاده از چنل منیجر، تمامی کانال­‌های فروش را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت تعیین می‌­کنند کدام کانال، ارزش پذیرش برای فروش اتاق را دارد. در صورتی که یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA)، بطور متوسط تعداد زیادی رزرو را برای یک هتل انجام دهد؛ اما از طرف دیگر تعداد کنسلی و لغو این رزروها بیش از حد باشد، سود چشمگیری نصیب صاحب هتل نمی­‌شود. بنابراین هتل­داران بایستی با استفاده از چنل منیجر، عملکرد آژانس‌­ها را تجزیه و تحلیل کرده و گزینه­‌های سودآورتر را جهت افزایش درآمد، انتخاب کند.

از طرفی، آژانس‌­های مسافرتی با اتصال به بستر چنل منیجر، می‌­توانند امکانات هتل، وضعیت موجودی اتاق­ها، قیمت­‌ها و… را مشاهده کرده و این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهند. این کار موجب افزایش سرعت رزرو، افزایش سود و درآمد و حفظ منافع آژانس­های مسافرتی می­‌شود.

channelmanager
حفظ منافع هتلداران
چنل منیجر

 

برنامه‌­ریزی سودآور همراه با چنل منیجر

چنل منیجر، که دقیقا نقطه مقابل رزرو سنتی می‌­باشد؛ تاثیرات زیادی بر فروش و سود هتل­داران و آژانس­‌های گردشگری گذاشته است. بالا رفتن سرعت رزرو اتاق، به‌­روزرسانی سریع نرخ­‌ها، ثبت آنی نرخ تغییر داده شده در سیستم و عدم نیاز به هماهنگی، همگی از تاثیرات چنل منیجر بر این صنعت است. صاحبان هتل و آژانس­‌های گردشگری جهت افزایش درآمد و به­ دست آوردن سودهای طولانی مدت و همیشگی، بایستی یک برنامه‌­ریزی سودآور را فراهم کرده و مدیریت نمایند. چنل منیجر، با هدف رفع نیاز­های هتل­‌داران و آژانس‌­های گردشگری، امکان رزرو سریع را در اختیار این صنعت پر سود قرار می­‌دهد. موارد زیر، نتیجه استفاده از چنل منیجر می­باشد که باعث افزایش بهره‌­وری و سطح خدمت­گذاری صاحبان هتل و آژانس‌­ها می­‌گردد:

  • چنل منیجر، رزروهای آنلاین را افزایش می­‌دهد.
  • چنل منیجر، موجب افزایش درآمد هتل و آژانس می­‌شود.
  • چنل منیجر، خطر رزروهای بیش از حد ظرفیت را به صفر می­‌رساند.
  • چنل منیجر، باعث برند شدن هتل می‌­شود.
  • چنل منیجر، رزروهای مستقیم هتل را تقویت می­‌کند.
  • چنل منیجر، فرآیندهای دستی را حذف کرده و رزروها را به­ صورت کاملا الکترونیک انجام می‌­دهد.
  • با چنل منیجر می­‌توان به یک بستر تجاری قدرتمند تبدیل شد
  • در چنل منیجر، هزینه­‌های بازاریابی کاهش یافته و در وقت صرفه‌جویی می‌­گردد.
استفاده از چنل منیجر
استفاده از پنل هتلی

 

یافتن بهترین چنل منیجر یا انتخاب اولین چنل منیجر؟

انتخاب چنل منیجر، یک تصمیم تجاری مهم است. با توجه به اینکه چنل منیجر­های زیادی برای این صنعت در بازار وجود دارد، هتلداران و آژانس‌­های گردشگری، برای افزایش درآمد و فروش خود بایستی چنل منیجری با ویژگی­‌هایی منحصر بفرد را در نظر گیرند. پارامترهایی که به انتخاب بهترین چنل منیجر کمک می­‌کند، شامل موارد زیر می­باشد:

سازگاری با PMS : یک چنل منیجر خوب با سیستم مدیریت هتل (PMS)، ارتباطی دو طرفه برای تبادل اطلاعات دارد. این بدان معناست که نیازی به ثبت دستی جزئیات رزرو در سیستم‌­های داخلی نیست. پلتفرم تیپورت را می‌توان در دسته سازگارترین چنل منیجری قرار داد که به طور خودکار رزروهای ثبت شده در نرم افزار هتلداری را مدیریت می‌کند.

  • نمایش به روز موجودی: موجودی تمام اتاق‌های هتل را همزمان از طریق همه کانال‌های توزیع با استفاده از یک چنل منیجر خوب نشان داده می‌شود. پس از رزرو اتاق، چنل منیجر بصورت خودکار تمام کانال‌ها را به روز کرده و اتاق رزرو شده را از دسترس خارج می‌نماید.
  • هزینه های اولیه: چنل منیجرها با طیف وسیعی از مدل‌های مختلف قیمت گذاری ارائه می‌شوند. برخی از چنل منیجر‌ها هزینه‌های راه‌اندازی و اضافه کردن کانال‌های جدید را اضافه کرده‌اند. در تیپورت هزینه اولیه راه اندازی مدیریت کانال و افزودن کانال‌های جدید جهت افزایش فروش به صورت کاملا رایگان می‌باشد.
  • تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی: در بازار امروز انتخاب چنل منیجری که بتوان داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرد و گزارشاتی بر اساس این تحلیل‌ها دریافت نمود امتیازی بزرگ محسوب می‌گردد. چنل منیجر تیپورت گزارشاتی بر حسب تجزیه و تحلیل موجود به صاحبان هتل و آژانس‌ها ارائه می‌دهد.
  • مدیریت محتوای متمرکز: با یک چنل منیجر خوب می‌توان همواره عکس‌ها، امکانات، نقاط دیدنی و پیشنهادها را به صورت مرکزی به روز کرد. این ویژگی به صاحبان هتل کمک می‌کند عکس‌های جدید را در تمام کانال های خود تازه سازی کنند. همچنین به آژانس‌های گردشگری کمک می‌کند با ارائه عکس‌ها و نقاط دیدنی مشتریان را جذب کرده و متقاعد به خرید کنند.
  • پشتیبانی : وجود یک تیم پشتیبانی در یک چنل منیجر خوب برای اطمینان از برطرف شدن سریع مشکلات بوجود آمده ضروری است. تیپورت با داشتن متخصصانی در تیم پشتیبانی و آموزش، مشکلات کاربران را در اسرع وقت رفع می‌نماید.

 

منفعت بیشتر با بکارگیری استراتژی توزیع

 

استراتژی توزیع هتل، یک برنامه عملی برای فروش سودآور اتاق­‌ها، از طریق کانال­‌های مختلف است. این کانال­‌های فروش شامل کانال­‌های مستقیم مانند وب سایت هتل، کانال­‌‌های غیرمستقیم مانند آژانس­‌های مسافرتی آنلاین (OTA)، سیستم­‌های توزیع جهانی (GDS) و عمده فروشان می‌­باشد. لازم به ذکر است چنل منیجر به صاحبان هتل و آژانس‌­ها کمک می‌کند برای افزایش سود، کانال­‌های توزیع را مدیریت کنند. با استفاده از چنل منیجر تیپورت، تغییرات نرخی، در دسترس بودن اتاق و رزرو به­ طور خودکار انجام می­شود. هتل­‌ها این امکان را دارند تا تنها با یکبار به روزرسانی، با کانال‌­های فروش تعامل داشته باشند. صرفه‌­جویی در وقت، افزایش دقت و کاهش مشکلات مربوط به رزرو بیش از حد و برابری نرخ، مزیت­‌های چنل منیجر تیپورت است.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *