آژانس مسافرتی
آژانس مسافرتی آنلاین

ابزارهای نوین برای آژانس­های مسافرتی آنلاین

هر آژانس گردشگری آنلاین باید از آخرین ابزارها، نرم افزارها و استراتژی­های بازاریابی برای ارتقای فروش خود مطلع باشد. چنین ابزارهایی کمک می‌­کند، آژانس­ها تجارت خود را بهتر مدیریت کرده و بسیاری از فرآیندهای طولانی و خسته کننده را به­ سرعت انجام دهند؛ در نتیجه در وقت صرفه­‌جویی می­شود. ابزارهای آنلاین متنوعی از جمله ابزارهای بازاریابی، مدیریت، چت و ارتباطات و… برای آژانس­‌های گردشگری آنلاین وجود دارد که برای راه اندازی کسب و کار خود، به آن­ها نیاز خواهند داشت.

ابزارهای ایجاد وب سایت

هر آژانس مسافرتی آنلاین برای شروع کار، بایستی یک وب­سایت با دامنه منحصر به­ فرد ثبت کند. یک سایت اختصاصی باعث می‌­شود کسب و کار آژانس­های مسافرتی، قابل اعتمادتر از یک صفحه فیسبوک باشد. پس از ایجاد وب سایت با استفاده از ابزارهای موجود، می‌­توان امکان رزرو آنلاین را جهت فروش آنلاین در وب سایت قرار داد. چند مورد از ابزارهای رایگان ایجاد وب سایت که هر کدام دارای ویژگی­‌های مخصوص به خود هستند و نیازی به دانش برنامه­‌نویسی ندارند را بیان می‌­کنیم:

  • WIX: با این ابزار می­‌توانید وب سایت خود را بصورت رایگان راه اندازی کنید. WIX دارای قالب­های منحصر به ­فرد و گرافیک­های جذاب است و هر ابزاری که برای پیاده­ سازی صفر تا صد یک وب سایت نیاز باشد، در آن گنجانده شده است.
  • WordPress: این ابزار، شناخته شده‌­ترین سایت‌­سازها میان کاربران جهان است که تعداد زیادی پلاگین و قالب دارد. WordPress به تنهایی قابلیت طراحی ندارد اما با استفاده از افزونه‌­ها، می­توان تا حدی این مورد را مدیریت کرد. این ابزار امنیت بالایی دارد ولی متاسفانه سرعت در آن پایین است.
  • Squarespace: این ابزار به ­خاطر طرح­‌های عالی و استفاده آسان، معروف است. طرح‌­های موجود در اسکوار اسپیس قابل ویرایش است و برای فروشگاه­‌های آنلاین، مناسب می­‌باشد. اما تنها سه از درگاه Stripe، Apple Pay و پی‌پال پشتیبانی می‌کند و در آن قابلیت افزودن درگاه، وجود ندارد.
  • Joomla: جوملا با سابقه‌­ترین ابزار ساخت وب­سایت رایگان است. این ابزار مانند وردپرس، دارای قالب­ها و ماژول‌­های متنوع، جهت ارتقای وب­‌سایت است. اما این ابزار امنیت ضعیف و درصد نفوذ بالایی دارد.
  • Google site: این ابزار توسط شرکت گوگل ارائه شده است و به خوبی در موتورهای جستجو، ایندکس می­شود. این ابزار گرافیک ضعیفی دارد اما از سئو بسیار قوی برخوردار است. این ویژگی باعث می­شود وب سایت موردنظر در موتورهای جستجو، بهتر جستجو شود.
  • کاموا: این ابزار یک سایت‌­ساز داخلی (ایرانی) است که به شکل ساده‌ای طراحی شده است. اما امکانات آن بسیار محدود می‌­باشد.

ابزار رزرو آنلاین

با اجرای ابزارهای رزرو آنلاین برای آژانس­های مسافرتی، می­توان به راحتی تاریخ­های تور، واریزها، پرداخت­ها، رزروها و… را مدیریت کرد. موتورهای رزرو در وقت صرفه­‌جویی کرده و این امکان را می­دهد در هفت روز هفته و به­ صورت شبانه‌روزی، اقامتگاه را رزرو کرد. سیستم­‌های رزرو آنلاین باعث صرفه­‌جویی در وقت و افزایش تعداد رزرو می­شود. همچنین پس از رزرو، می­ توان تنها با زدن یک دکمه رزرو را کنسل کرد و هزینه را به­صورت آنلاین پرداخت نمود. به­ علاوه برای افزودن سیستم رزرو آنلاین به وب­‌سایت، نیازی به طراحی وب­سایت نیست. پلتفرم تیپورت با ارائه پلاگین­‌های رایگان، می‌­تواند قابلیت رزرو آنلاین اقامتگاه­ها را به وب­سایت آژانس­های مسافرتی اضافه نماید. این امکان برای آژانس­هایی که دارای وب سایت هستند ولی امکان رزرو آنلاین هتل در آن وجود ندارد، مناسب می­‌باشد. با افزودن پلاگین­‌ها، می­توان در هر مکانی از طریق تلفن همراه، لپتاپ، رایانه لوحی و… عملیات رزرو را انجام داد.

ابزار مدیریت کانال فروش

یکی از ابزار­هایی که به فروش بیشتر آژانس­های گردشگری کمک زیادی می­‌کند، مدیریت کانال است. این ابزار در قالب یک سیستم ارائه می­‌شود که ارتباطی یکپارچه میان صاحبان اقامتگاه­ها و آژانس­های گردشگری آنلاین، برقرار می­‌نماید. در سیستم مدیریت کانال، آژانس­های مختلف به عنوان کانال فروش در نظر گرفته می­شوند. اقامتگاه­ها می­‌توانند چند کانال مختلف (چند آژانس مسافرتی) را برای فروش اتاق‌­های خود، انتخاب کنند. آژانس‌­ها نیز با اتصال به این این سیستم، تمامی هتل­‌های متصل را مشاهده می­‌کنند. پس از مشاهده و مقایسه قیمت‌­ها، پیشنهاداتی که نزدیک­تر به قدرت خرید مشتری است را اعلام می­کند. مشتری نیز با اطلاع از امکانات، قیمت­ها و شرایط رزرو، تایید نهایی را به آژانس اعلام می­‌نماید. پس از واریز الکترونیکی هزینه و تایید هزینه از سمت سرویس پرداخت، رزرو اتاق قطعی شده و ظرفیت اتاق­‌های هتل مورد­نظر به­ صورت آنی به ­روز می­‌شود. پلتفرم تیپورت، ابزاری مناسب رزرو کاملاً آنلاین است که ارتباط بین اقامتگاه­ها و آژانس­ها را حفظ می‌­کند و دارای امکانات مختلفی، از جمله جستجوی هتل، مشاهده قیمت، مقایسه قیمت اتاق­ها در هتل­های مختلف، مشاهده امکانات هتل، دسترسی همیشگی به پلتفرم به­ وسیله تلفن همراه هوشمند، پرداخت آنلاین، به­ روز رسانی لحظه­‌ای ظرفیت هتل، لغو رزرو نهایی شده و… می ­باشد.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *