Uncategorized @fa

هتل‌ها بر چه اساسی ستاره می‌گیرند؟

هنگام رزرو اقامتگاه برای سفر، گزینه­‌های زیادی پیش روی مسافران قرار دارد. یک راه ساده برای تعیین اینکه آیا یک هتل مورد نظر دارای ویژگی­­‌های مورد نظر شما است یا خیر، بررسی تعداد ستاره‌­های آن است. این رتبه­‌بندی­ها می­تواند چیزهای زیادی در مورد کیفیت و امکانات هتل به شما بگوید. اما قبل از قضاوت در مورد هتل تنها بر اساس ستاره‌­های آن، بیشتر بدانید که منظور این ستاره‌­ها چیست و آیا آن­ها قابل اعتماد هستند یا خیر.

رتبه بندی رسمی و غیر رسمی هتل­ها

رتبه بندی رسمی و تخصیص ستاره به هتل‌­ها، به امکانات هتل، خدمات رفاهی، موقعیت، کیفیت خدمات و… بستگی دارد. هرچه امکانات رفاهی هتل‌­­ها زیاد­تر باشد و کیفیت ارائه این خدمات در سطح بالاتری قرار گیرد، تعداد ستاره­‌های هتل بیشتر شده و رتبه بالاتری را کسب خواهد کرد. بدیهی است افزایش امکانات و کیفیت خدمات، به برندینگ هتل و افزایش فروش کمک خواهد کرد. در حال حاضر در ایران سامانه‌­ای برای مشاهده امتیازات و ستاره رسمی هتل‌­ها وجود ندارد. اما ارزیابان گردشگری بصورت مستمر و با دقت فراوان به بازرسی امکانات هتل­ها جهت امتیازدهی می­‌پردازند.

راهنمای سفر «Forbs» و سازمان AAA که هر دو در کشور آمریکا هستند، محبوب­ترین سیستم‌­های رتبه بندی هتل­‌ها و رستوران‌­ها هستند. AAA برای نشان دادن رتبه‌­­ها، به جای ستاره از الماس استفاده می­‌کند.

علاوه بر این، مهم است بدانید که حتی از نظر رتبه‌بندی رسمی ستاره­‌ها، آنچه در یک کشور پنج ستاره در نظر گرفته می­‌شود، ممکن است در کشور دیگر سه ستاره در نظر گرفته شود. در مورد رتبه‌بندی ستاره‌­ها هیچ سیستم جهانی وجود ندارد. به عنوان مثال، هتلی که دارای سابقه طولانی در تایلند است اما از نظر ظاهری مجلل نیست، ممکن است با یک هتل فانتزی جدید در استرالیا از امتیاز­های یکسان برخوردار باشند. برخی از کشورها، مانند امارات متحده عربی، از مقیاس کاملاً متفاوتی استفاده می‌­کنند و برخی از هتل­ها شش یا هفت ستاره و حتی هشت ستاره دریافت می­‌کنند.

رتبه بندی­های غیر رسمی در سامانه­های مختلف رزرو تخصیص داده می­شود و هتل موردنظر در هر سامانه­ای، دارای رتبه­‌های متفاوت است. به­ این صورت که کاربران با اقامت در هتل مربوطه و ثبت امتیاز و درنظر گرفتن چند ستاره، می­توانند در رتبه بندی غیر رسمی مشارکت داشته باشند. از این رو به این رتبه‌بندی غیر رسمی گفته می­‌شود که شما نمی­‌دانید این ستاره‌­ها و امتیازات را چه کسانی ثبت کرده­‌اند. اما به هر حال این امتیازات غیر رسمی می­‌توانند کم و بیش قابل اعتماد باشند و تاثیر زیادی بر تعداد رزرو هتل مورد نظر بگذارد.

هتل­های تک ستاره

یک هتل تک ستاره اتاق‌­های معمولی را ارائه می­دهد که ممکن است فقط یک تخت و یک میز کناری داشته باشند. حمام‌­ها به احتمال زیاد با دیگران در طبقه شما مشترک هستند و معمولاً سرو هرگونه غذا را مشاهده نخواهید کرد. یک هتل تک ستاره معمولاً هیچ امکاناتی در محل ندارد و میز پذیرش هتل نیز احتمالاً 24 ساعته باز نخواهد بود. انتظار تلویزیون، تلفن یا حتی خدمات روزانه خانه‌داری را نیز نداشته باشید.

هتل دو ستاره

در یک هتل دو ستاره، میز پذیرش به احتمال زیاد 24 ساعته باز است. اتاق­ها احتمالاً قفسه لباس یا کمد، تلفن و تلویزیون دارند؛ اگر چه تلویزیون ممکن است قدیمی باشد. شما یک حمام خصوصی خواهید داشت. هتل خدمات زیادی ارائه نمی­دهد؛ اما ممکن است صبحانه­ای ساده ارائه دهد.

هتل سه ستاره

یک هتل سه ستاره نه خیلی ارزان و نه خیلی شیک است. صاحبان سه ستاره‌­ها تمایل دارند مهمانان در اتاق­های خود احساس آرامش و راحتی کنند؛ بدون اینکه تمایل به صرف هزینه زیادی داشته باشند. به طور معمول رستوران­ در محل هتل وجود دارد و همچنین خدمه کمک می­‌کنند تا چمدان را به اتاق خود برسانید. به طور کلی اتاق‌­ها بزرگ­تر، راحت­تر و دارای مبلمان بیش­تر هستند.

هتل چهار ستاره

هتل‌­های چهار ستاره بسیار زیبا هستند و به محض ورود به لابی و مشاهده دکوراسیون متوجه تفاوت خواهید شد. اتاق­‌ها اغلب بزرگ­تر و شیک‌­تر هستند؛ با یک تخت بزرگ، مینی بار، گاوصندوق، حوله و تلویزیون مدرن. این هتل معمولاً سالن بدنسازی، استخر یا خدمات مشابه این موارد را ارائه می­‌دهد.

هتل پنج ستاره

یک هتل پنج ستاره دارای تمام امکانات رفاهی است که امیدوارید در یک هتل لوکس پیدا کنید. یک اتاق معمولی دارای یک حمام با صفحات سنگ و یک سرویس بهداشتی دارای لوازم بهداشتی درجه یک است. اکثر هتل­‌های پنج ستاره، دارای تفریحات ورزشی و خدمات مراقبت از کودک نیز هستند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *