نقش تیپورت در صنعت گردشگری در ایران
تیپورت در راستای بهره گیری از فناوری اطلاعات در بازار گردشگری و تسهیل در بخش اقامت برای مسافران در داخل کشور، مسافران قرار داده است. وب سایت اقامتگاه ها، آژانس های مسافرتی و OTAها با استفاده از تیپورت بصورت کاملا آنلاین رزرو اتاق را انجام داده و باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش میزان آمار گردشگری میشوند.
با تکنولوژی مدیریت کانال توزیع در تیپورت، امكان ارايه اطلاعات دقيق و به روز و همچنين ارايه خدمات نوين به كاربران و مسافران بصورت الکترونیکی وجود دارد. اين تسهيلات ميتواند به مسافران اين امكان را بدهد كه قبل از عملي كردن تصميم قیمت ها، امکانات و شرایط اقامتگاه را بررسی کرده و سپس اقدام به رزرو نماید. همچنین تیپورت به هتل ها این امکان را میدهد از طریق کانال های مختلف اتاق های خود را به فروش رسانده و پرسودترین کانال را شناسایی نماید.
در حالت کلی کانال توزیع و فروش تیپورت تحولی عظیم در صنعت هتلداری ایجاد کرده است. امکان استفاده از آن برای هریک از هتل ها و آژانس های گردشگری وجود دارد و حتی هتل های کوچک نیز خواهند توانست در آن فعالیت کنند. در صورتی که تیپورت را برای ثبت هتل خود انتخاب کرده باشید طبیعتاً نتیجه بهتری نیز خواهید گرفت. با پیشرفت تکنولوژی تمامی جوامع موظف اند که همسان با دیگران این مسیر را طی کنند. پس اگر آژانس های مختلف، خود را با تکنولوژی وفق نداده باشند از سایر آژانسهای گردشگری همگام با تکنولوژی عقبتر خواهند ماند.