اقامتگاه بومگردی اقامتگاه ها اقامتگاه های سنتی مهمان پذیر هتل هتل آپارتمان
استراتژی فروش در صنعت هتلداری

استراتژی فروش در صنعت هتلداری

استراتژی­‌های فروش هتل، ضمن تکیه بر اهمیت رزرو هرچه بیشتر اتاق در هر زمان، تعهد هتل داران را نسبت به تجربه مهمان نشان می‌دهد. خواه فصل اوج رزرو باشد یا خارج از فصل، در صنعت هتلداری توسعه تکنیک­های فروش اتاق برای افزایش سودآوری طراحی شده‌­اند. بدترین کابوس در این صنعت، وجود یک سکوت غم­‌انگیز در فضای هتل است که علاوه بر اینکه نشانه آرامش است، نشانه یک شکست تجاری است. برای جلوگیری از این وضعیت، در هر نقطه از سال حتی در فصل کاهش مسافرت، بایستی استراتژی‌­های فروش را اجرا کرده تا باعث بهبود تجارت و جذب مهمانان شود.

مزیت تمرکز بر افزایش فروش اتاق‌های هتل، این است که این امر باعث درآمد زایی زیادی می­شود. هتلداران با افزایش درآمد، به مهمانان خدماتی را که انتظار دارند را ارائه می­دهند و به سوی برند شدن حرکت می‌­کنند. مزیت دیگر استفاده از استراتژی‌­های فروش، اولویت­‌بندی تکنیک‌­های فروش اتاق هتل می­باشد. هتلداران تمایل دارند تا آنجا که ممکن است اتاق بفروشند و محیطی پر نشاط و کاریزماتیک برای مهمانان خود فراهم نمایند.

استراتژی های بازاریابی هتل

استراتژی بازاریابی هتل

در عصر دیجیتال، اکثر بازاریابی هتل­‌ها بصورت آنلاین و گاهاً به­ صورت حضوری صورت می‌­گیرد. در صنعت هتل­داری، رقابت یکی از بزرگترین چالش‌­ها برای پذیرش هتل­هاست. بازاریابی برای هتل‌­ها امری ضروری است، زیرا تنها راهی است که هتل­‌ها بتوانند املاک خود را تبلیغ کنند، ویژگی­های منحصر به فرد آن را برجسته نموده و اطمینان حاصل کنند که در سطح بالاتری از رقبا هستند. هتل­ها بایستی از طریق وب­سایت، رسانه ­های اجتماعی، ایمیل و کانال­های دیگر تبلیغ کرده و بازاریابی کنند. از مزایای بازاریابی در صنعت هتلداری می­تواند به موارد زیر اشاره نمود:

  • مهمترین مزیت بازاریابی اینترنتی در هتلداری بر تبلیغات دیگر این است که هزینه‌های بسیار پایین‌تری را به همراه دارد.
  • مزیت دیگر آن مخاطبان جهانی است که هتل به آسانی می‌تواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند.
  • با بازاریابی در صنعت هتلداری، یک هتل می‌تواند مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری را به وجود بیاورد.
  • وب‌سایت یک ابزار بازاریابی اینترنتی در صنعت هتلداری است که می‌تواند برای پیدا کردن مکان­‌هایی از وب‌­سایت که ترافیک بالاتری دارند استفاده شود. همچنین این ابزار می‌تواند برای بالاتر بردن رنک وب­سایت بکار رود.

استراتژی توزیع هتل

استراتژی توزیع هتل که کاراترین استراتژی می­باشد، یک برنامه عملی برای فروش سودآور اتاق‌­ها از طریق کانال­های مختلف است. این توزیع‌­ها معمولا از طریق از کانال­های مستقیم مانند وب­سایت هتل، کانال­های غیرمستقیم مانند آژانس­‌های مسافرتی آنلاین (OTA)، سیستم­‌های توزیع جهانی (GDS) و عمده فروشان می‌­باشد. هدف این استراتژی، افزایش دید در بین مصرف کنندگان، هدف قرار دادن رضایت مسافران و به حداکثر رساندن سود ناخالص عملیاتی در هر اتاق می­‌باشد. تحول در فناوری دیجیتال که موجب رزرو سفر شده و در هر تبلت و تلفن هوشمند وجود دارد، هتل­‌ها را نیز قادر می‌­سازد تا در مقیاس جهانی اتاق‌­ها را در دسترس مسافران قرار دهند. از رزرو مستقیم از طریق وب سایت‌­های هتلداری گرفته تا کانال‌­های غیرمستقیم فروش، هتل­ها می­‌توانند در هر زمان و هر کجا خدمات خود را برای مسافرین تبلیغ کنند.

مشارکت با کانال­های فروش، از جمله آژانس­های مسافرتی و OTAها به هتل­‌ها کمک می‌کند تا بیش­تر در معرض دید قرار بگیرند. اگرچه سود هتل­ها از فروش مستقیم بیش­تر است، اما این احتمال که وب­سایت هتل نسبت به آژانس‌های مسافرتی و OTAها در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشد، بسیار کم­تر است. از این ‌رو همکاری و پرداخت هزینه کمیسیون به آژانس‌های مسافرتی آنلاین ضروری به حساب می­آید. OTAها با پرداخت هزینه هر رزرو، معمولاً درصدی از درآمد اتاق را به عنوان کمیسیون دریافت می­‌کنند؛ اگر چه هزینه بین هر OTA متفاوت است. همچنین OTAها به عنوان اصلی‌­ترین نقطه تماس برای تغییر یا لغو رزروها عمل می‌­کنند. از طرفی گارانتی‌کنندگان هتل، اتاق­‌های هتل را به صورت عمده با نرخ‌های بسیار کم و با تخفیف تهیه می­‌کنند و آن­ها را با افزایش قیمت به آژانس­های مسافرتی و OTA می­‌فروشند. گارانتی کنندگان به طور معمول توسط هتل­های بزرگ و کوچک برای به حداکثر رساندن میزان اشغال و تضمین میزان اشغال استفاده می­‌شوند.

افزایش فروش هتل

استراتژی فروش با تخفیف

با استفاده از این استراتژی فروش، مدیران هتل­­ها باید رویدادهای مختلف بزرگی را که در طول سال در تقویم منطقه محلی اتفاق می­افتد، شناسایی و ارزیابی کنند. سپس، اپراتور هتل، تبلیغاتی که همزمان با این رویداد می­باشد را در شبکه­‌های مجازی نمایش دهد. فرصت­ هایی که برای یک استراتژی فروش تبلیغاتی مناسب و ایده آل هستند، شامل کنفرانس صنعت هتلداری، کنسرت یا یک رویداد مهم ورزشی هستند.

استراتژی فروش مدیریت درآمد 

این نوع استراتژی فروش، برای به حداکثر رساندن تعداد اتاق­‌های رزرو شده در هر نقطه از سال ، بدون در نظر گرفتن ترافیک سفر در آن فصل می‌­باشد. به طور معمول یک برنامه مدیریت درآمد، هتل­ها را در فصول کاهش رزرو، ملزم به کم کردن نرخ اتاق می­‌کند. این کار مسافران را برای ثبت رزرو تشویق می­ کند. این در حالی است که هتل­ها نرخ‌­ها را در فصول پر بازدید افزایش می‌­دهد. در این فصل­‌ها، مهمانان مایل به پرداخت هزینه‌­های بیش­تری برای تهیه اتاق خواهند بود.

با عضویت در سامانه تیپورت تکنیک های فروش هتل را توسعه دهید وبه افزایش فروش برسید، تنها کافی است در سامانه تیپورت ثبت نام کنید...

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *