ویژگی های یک رزرو کاملا آنلاین هتل که آژانس ها و هتل ها باید بدانند!
آنچه که در این مقاله می خوانید:
از آنجا که امروزه مشتریان عادت دارند چه با تلفنهای هوشمند، چه با لپتاپ در خانه و یا هر مکان دیگری؛ رستورانها، بلیطهای کنسرت و مواد غذایی روزانه را به صورت آنلاین خریداری کنند، انتظار این گزینه را برای سفر و تفریح دارند. اینجاست که سیستم رزرواسیون آنلاین وارد عمل میشود. در یک بازار گردشگری که رقابت حرف اول را میزند، نرمافزار رزرواسیون هتل باید بیش از هر زمان دیگری در دسترس باشد. رضایت مشتریان در رزرو اتاق با کسب تجربه کاربر پسند از هتل مورد نظر رابطه مستقیمی دارد. با افزایش روز به روز فناوریهای پیشرفته، مشاغلی که با سیستمهای رزرو آنلاین سر و کار دارند، به دنبال ویژگیهای متمایزی برای پیشرفت کسب و کار خود هستند. آژانسهای گردشگری و هتلها برای رفع سریع نیازهای مشتریان، افزایش درآمد و افزایش سود حاصل از فروش، بایستی به ویژگیهایی ضروری برای انجام یک رزرو کاملا آنلاین که در ادامه ذکر میگردد توجه داشته باشند:
1- خدمات مبتنی بر ابر (Cloud Native Application )
خدمات مبتنی بر ابر، شامل خدماتی است که بدون نیاز به نصب نرم افزار و سخت افزار خاصی، به کاربر این امکان را میدهند که تنها با یک مرورگر ساده، (مانند Chrome, Mozila,…) وارد سامانه شده و رزرو را بصورت کاملا آنلاین انجام دهند. با استفاده از این خدمت، قادر خواهید بود به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته؛ از طریق تلفن همراه هوشمند و لپ تاپ و… به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشید. خدمات مبتنی بر ابر، موجب افزایش انعطاف سیستم و تسهیل رزرو اتاق و مدیریت اتاقها برای آژانسهای گردشگری و اقامتگاهها میگردد. این قابلیت برای صاحبان اقامتگاهها و آژانسهای گردشگری که به کرات با مسافران تعامل دارند، امری ضروری است. سامانه تیپورت، با ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری، اطلاعات کاربران سامانه را در ایمنترین حالت ممکن نگهداری مینماید. نقطه مقابل خدمات مبتنی بر ابر، ذخیره سازی اطلاعات روی هارد دیسک است که روش مناسبی نمیباشد؛ زیرا در مقابل قطع شدن برق یا خرابی سیستم اطلاعات ذخیره شده در معرض آسیب هستند.
2- پرداخت آنلاین
از آنجایی که مشتریان طبق عادت تمایل دارند همه چیز را به صورت آنلاین پرداخت کنند، در مقوله سفر و پرداخت هزینه آن نیز چنین انتظاری را دارند. از طرفی بسیاری از آژانسهای مسافرتی، فقط در یک فضای دیجیتالی فعالیت میکنند؛ به همین دلیل برای دریافت هزینههای رزرو، بایستی از پرداخت آنلاین استفاده نمایند. از آنجا که در پرداخت آنلاین، مبلغ پرداختی فوراً تأیید یا رد میشوند، اطلاعات رزرو همیشه به روز و در دسترس است. پلتفرم تیپورت وضعیت اتاقها را همواره در حالت رزرو قرار میدهد، تا وقتی که هزینه پرداخت شده برای آن اتاق تایید شود؛ در این حالت اتاق مورد نظر اشغال شده و امکان رزرو آن از دسترس خارج میشود. بدیهی است با پرداخت آنلاین هزینه، هم رضایت مشتریان جلب میشود و هم تعداد فروش اتاقها افزایش خواهد یافت.
3- مدیریت کانال
با استفاده از مدیر کانال (Channel Manager)، اقامتگاهها و آژانسهای گردشگری، میتوانند امکان در دسترس بودن اتاقها و مدیریت رزروها را در اختیار داشته باشند. با مدیریت کانال علاوه بر رزرو کاملا آنلاین اقامتگاه، امکان آپدیت لحظه به لحظه موجودی، نرخ و ظرفیت اتاقها در دسترس میباشد. همچنین مدیر کانال با جلوگیری از رزرو بیش از حد اتاقها، صاحبان اقامتگاهها و آژانسهای گردشگری را جهت دستیابی به یک رزرو کاملا آنلاین، یاری مینماید. تیپورت با دارا بودن تمامی این ویژگیها و با اتصال به سیستم PMS، آخرین وضعیت اتاقهای هتل را نمایش داده و در صورت رزرو اتاق، اطلاعات را در لحظه آپدیت میکند.
4- اطلاع رسانی خودکار
یک رزرو کاملا آنلاین، بایستی شامل ویژگی مهم اطلاعرسانی اتوماتیک باشد. این اطلاعرسانیها میتواند شامل اطلاع از وضعیت رزرو نهایی اتاق هتل مورد نظر پس از واریز مبلغ هزینه (همان وضعیت تایید یا لغو رزرو)، ارائه نکات مربوط به سفر، ارسال یادآور برای زمان و تاریخ سفر و اطلاعات مربوط به هدایت مهمان به رستورانها و جاذبههای محلی باشد. این اطلاعرسانیها، حتی میتواند شامل وضعیت بازخوردها و نظرات ثبت شده مسافران برای اقامتگاه مورد نظر باشد. ویژگی اطلاع رسانی اتوماتیک در پلتفرم تیپورت، باعث صرفه جویی در وقت میشود. در این پلتفرم کاربر جهت اطمینان از نهایی شدن رزرو، چک کردن زمان و تاریخ سفر، پاسخ نظرات درج شده و… نیاز به پیگیری مداوم ندارد؛ این موارد به صورت خودکار از طریق ایمیل و پیامک، به اطلاع کاربر میرسد. بدیهی است اطلاعرسانیهای خودکار برای تکمیل یک فرآیند کاملا آنلاین، لازم و ضروری است.
5- مدیریت نظرات مسافران
تقریبا تمام مشتریان قبل از رزرو اتاق، امکانات و نحوه ارائه خدمات اقامتگاه موردنظر را بررسی کرده و نظرات دیگر مسافران را جهت اطمینان از انتخاب خود مشاهده مینمایند. مدیریت بازخوردها از اهمیت ویژهای برای رزرو آنلاین و درآمد اقامتگاهها برخوردار میباشد.
بازخوردهایی که مسافران از طریق کانالهای توزیع مختلف، برای هتلهای مورد نظر ثبت مینمایند؛ موجب میگردد صاحبان اقامتگاهها مشکلات نحوه خدمت رسانی را درک کرده و برای افزایش رزروهای آنلاین، آن مشکلات را برطرف کنند. مدیریت نظرات، پاسخ به موقع به بازخوردها و در نهایت نفی نظرات منفی با درج همین پاسخها، جزئی از یک رزرو کاملا آنلاین در نظر گرفته میشود. همچنین مدیران میتوانند با درخواست ارائه نظر از مشتریان و رفع مشکلات مربوط به رزرو، در حفظ مشتری و ارتقاء سطح رزرو آنلاین، کمک نمایند. پلتفرم تیپورت (Tport)، با ارائه امکان مدیریت این نظرات، در افزایش روز به روز درآمد آژانسهای گردشگری و اقامتگاهها، سهم بسزایی دارد.
6- گزارشات
دادهها نقش به سزایی در هدایت اهداف کسب و کار دارند. داشتن دادههای مناسب میتواند در بهینه سازی عملکرد فروش اقامتگاه کمک کند. پلتفرم تیپورت (Tport)، دارای یک سیستم گزارشدهی قوی است. برای مثال، صاحبان اقامتگاهها با استفاده از این گزارشات، میتوانند تشخیص دهند کدام کانال توزیع، به صرفه برای تعامل است. با استفاده از گزارشات، میتوان به امکانات زیر دست یافت:
- مدیریت کانالهای فروش بر اساس گزارشات فروش هر کانال
- ارزیابی عملکرد به صورت ماهانه و سالانه
- تجزیه و تحلیل پیش بینی برای فروش
- پیگیری پرداختها
- بودجه بندی
- مدیریت نرخ