Uncategorized @fa
تفاوت بین نرم افزار هتلداری و چنل منیجر

تفاوت بین نرم افزار هتلداری، مدیر کانال، OTA و موتور رزرو

با گسترش تحقیقات و نوآوری­های جدید در عصر تکنولوژی، استفاده کارآمد از فناوری مدرن، زمینه سودآوری بسیار زیادی را برای هتل­ها و ارائه دهندگان خدمات گردشگری فراهم کرده است تا آن­ها بتوانند نیازهای مسافرین را برطرف نموده و درآمد خود را افزایش دهند. هر فناوری ویژگی­ های مخصوص به خود را داشته و موجب افزایش عملکرد ارائه دهندگان خدمات گردشگری می­‌شود. تیپورت در این مقاله سعی دارد تفاوت و کارایی ابزارهایی که در این صنعت استفاده می­شوند را بیان کند.

نرم افزار هتلداری (PMS)

سیستم مدیریت هتل، برای مدیریت کلیه فعالیت‌­های هتل استفاده می­‌شود. با این سیستم می­‌توان بخش­‌های مختلف مانند رزرو اتاق، موجودی یا ظرفیت اتاق‌­ها، حساب­ها، میهمانان و فروشندگان (آژانس­‌ها) را مدیریت کرد. در صنعت هتلداری، سیستم PMS با نام­‌های مختلفی مانند سیستم مدیریت هتل، نرم افزار هتلداری، سیستم عامل هتل یا به زبان ساده نرم‌افزار هتل شناخته می‌­شود. سیستم هتلداری اکنون به ستونی برای مدیریت هتل­‌ها تبدیل شده است و وجود آن برای هر هتل ضروری می­‌باشد. با تلفیق فناوری ابر با نرم‌افزار PMS، صاحبان اقامتگاه­ها می‌­توانند با استفاده از دستگاه­‌های هوشمند (موبایل، لپ تاپ و…) تمامی اطلاعات را مشاهده و فعالیت‌­ها را در هر مکانی بررسی کنند. همچنین افرادی را برای انجام وظایف تعیین و عملکرد آن­ها را ارزیابی کنند.

 

انواع سیستم مدیریت هتل

سیستم های مدیریت هتل مبتنی بر سرور

این نوع سیستم توسط متخصصان مربوطه در محل هتل نصب شده تا فعالیت‌های مورد نظر مدیریت شود. استفاده از این سیستم‌ها هزینه‌ها را افزایش داده، فاقد ادغام بوده و هزینه‌های سربار زیادی را به دنبال دارد.

سیستم های مدیریت هتل مبتنی بر ابر ( Cloud-based)

یک هتل مبتنی بر Cloud-PMS (نرم افزار هلتداری مبتنی بر تکنولوژی ابر) با دسترسی آسان از راه دور به مرورگرهای وب، تلفن­‌های همراه هوشمند و رایانه­‌های لوحی امکان نگهداری و ساده­‌سازی اطلاعات در زمان واقعی را در اختیار هتلداران قرار می‌­دهد. همچنین در این نوع سیستم، به هیچ متخصص IT احتیاجی نیست.

سیستم های مدیریت هتل ترکیبی

این نوع سیستم ترکیبی از دو نوع قبلی بوده که هم در محل و هم از راه دور و در مکان‌های دیگری، می‌توان هتل را مدیریت کرد. همچنین دسترسی چند پلتفرمی به مرورگرهای وب، تلفن‌های همراه و رایانه‌های لوحی وجود دارد. اما با این حال، به تعمیر و نگهداری و ادغام زیادی از هر دو طرف نیاز دارد.

مدیر کانال (Channel Manager)

در مدیر کانال هتلداران می­توانند آژانس­های مورد نظر را جهت افزایش فروش انتخاب کرده و با اتصال آن به PMS ظرفیت اتاق‌­های هتل پس از رزرو کاملا آنلاین در لحظه آپدیت شده و اتاقی که قبلا رزرو شده است برای رزرو از دسترس خارج می‌شود. صاحبان اقامتگاه‌­ها می‌توانند برای ایجاد تغییرات (مانند تغییر در نرخ، اضافه کردن امکانات جدید و…)، به چنل منیجر (مدیر کانال) وارد شده و تغییرات را انجام دهند؛ سپس این تغییرات در سایر کانال­‌های توزیع متصل به صورت لحظه­‌ای اعمال شود. با چنل منیجر به راحتی می­توان همه نرخ‌­ها را بر روی چندین OTA مدیریت و هر یک را جداگانه پیکربندی کرد. یک سیستم نرم افزاری چنل منیجر، همه OTAها را برای جلوگیری از رزرو بیش از حد و پذیرش رزروها و ساده سازی داده‌­های زمان واقعی، به یک داشبورد واحد متصل می­‌کند. پلتفرم تیپورت یک چنل منیجر کامل است که موجب تسهیل در مشاهده وضعیت و دسترسی به اتاق­‌ها، برابری نرخ و صرفه­‌جویی در وقت شده و نهایتاً کارآیی هتل­‌ها و فروشندگان هتل را بهبود می­‌بخشد.

OTA

OTA، یک آژانس مسافرتی آنلاین است که به مسافران در رزرو آسان هتل کمک می‌­کند. این آژانس­‌ها از وب سایت یا نرم افزار خود برای فروش اتاق­‌های هتل به مهمانان استفاده می‌­کنند. میهمانان اغلب به وب­‌سایت آن­‌ها مراجعه کرده و پس از مشاهده امکانات اتاق‌­ها و مقایسه دقیق قیمت­‌ها، تاریخ دقیق رزرو را تعیین می­ن‌مایند و در نهایت هزینه را به‌­صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنند. این نوع رزرو، رزرو غیرمستقیم اتاق نامیده می‌­شود. هر هتل می­‌تواند هر OTA را برای افزایش فروش اتاق هتل خود در هر منطقه دلخواه انتخاب کند. OTAها با اتصال به چنل منیجر تیپورت می­‌توانند به ­صورت کاملا آنلاین و به سرعت اتاق رزرو کرده درآمد خود را افزایش دهند. چنل منیجر تیپورت با به روز رسانی لحظه به لحظه اطلاعات، ظرفیت و وضعیت اتاق‌­های هتل را در اختیار OTAها و صاحبان هتل قرار می‌دهد.

مطالبی که ممکن است برای شما جذاب باشد:

در مورد OTA یا آژانس مسافرتی آنلاین بیشتر بدانید!

ویژگی های یک رزرو کاملا آنلاین هتل که آژانس ها و هتل ها باید بدانند!

موتور رزرو

موتور رزرو همانطور که از نامش پیداست به کاربر امکان می­‌دهد که مستقیماً از وب سایت خود هتل اقدام به رزرو کند. بنابراین این نرم‌افزار خودکار به وب سایت اجازه می­ دهد تا به طور یکپارچه با یک سیستم رزرو مرکزی متصل شود تا بتواند اتاق را رزرو کند. رزرو مستقیم به هتل­‌ها کمک می‌­کند تا درآمد بیشتری کسب کنند زیرا در رزرو مستقیم واسطه­‌ای برای دریافت کمیسیون وجود ندارد.

موتورهای رزرو همچنین با درگاه‌­های پرداخت ادغام می­‌شوند تا به راحتی هزینه‌­ها بصورت آنلاین پرداخت شود. بنابراین میهمانان به وب سایت هتل مراجعه کرده، امکانات اتاق­‌ها و قیمت­ها را بررسی می­‌کنند و با پرداخت آنلاین، اتاق را به راحتی رزرو می­‌کنند. میهمانان برای تأیید پرداخت و وضعیت رزرو اطلاعیه­‌ای به صورت ایمیل یا پیامک دریافت می­‌کنند. بنابراین با استفاده از یک موتور رزرو مستقیم، صاحبان هتل­‌ها می‌توانند رزرو اتاق، امکانات و پرداخت هزینه رزرو را مدیریت کنند. در صورتی که هتل دارای وب سایت باشد، با نصب پلاگین­‌های آماده و ابزار رزرو هتل تیپورت که مشمول هزینه نمی­‌باشد، می­توان قسمت رزرواسیون را به وب سایت اضافه کرده و اولین قدم برای آنلاین کردن رزرواسیون اقامتگاه را برداشت. در صورت عدم امکان تغییرات در وب سایت، می­توان ساب دامنه رزرو آنلاین را از طریق صفحات آماده تیپورت به سایت اضافه کرده تا مسافران جهت رزرو آنلاین اقامتگاه به این صفحه هدایت شوند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *