اقامتگاه بومگردی اقامتگاه های سنتی مهمان پذیر هتل هتل آپارتمان
بازار گردشگری

بررسی بازار گردشگری ایران

گردشگری و سفر به عنوان مقوله‌ ای که در گذشته چندان ضروری تلقی نمی‌شد امروزه به سبب تغییرات گسترده‌ی تکنولوژی و سهولت آن جذابیت بیشتری پیدا کرده است. طبق تحقیقات انجام شده در صنعت گردشگری و سفر، امروزه ۴0% سفرهای تجاری و ۶۰% سفرهای تفریحی به صورت آنلاین انجام می‌شود؛ بنابراین صنعت گردشگری جهانی امروز با چالش‌های متعددی روبرو بوده و در نتیجه کسب و کارهای حوزه گردشگری نیز برای ماندگاری باید پیوسته تغییر کنند و خود را با روش‌های جدید تکنولوژی ارتقا دهند تا بتوانند یک تجربه بی نقص و بی نظیر را به مسافران ارائه دهند.با ظهور روزافزون تکنولوژی‌های جدید، با همسو شدن و تعامل درست با این تکنولوژی‌ها می‌توان آینده هر صنعتی از جمله بازار گردشگری را متحول و دستخوش تغییر کرد. تکنولوژی در شکل‌های متداولی در سفر و گردشگری به شما کمک می‌کند؛ اما در حقیقت بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید ایده برای به کار گیری تکنولوژی در این صنعت وجود دارد.

ُُُُبازار گردشگری ایران

 

چالش های بازار گردشگری در ایران

امروزه کاربران، از مسافران گرفته تا هتل ها، اقامتگاه ها، آژانس های مسافرتی و OTA ها تمایل بیش تری به انجام هرچه سریعتر مراحل رزرو، اقامت، فروش اتاق و… دارند. با رشد سریع تکنولوژی و افزایش روز افزون سیستم های وابسته به اینترنت، توقع کاربران مختلف جهت رسیدن به هدف موردنظر بالاتر رفته است. همچنین در صنعت گردشگری ایران نیاز به استفاده از تکنولوژی جهت سرعت در انجام کارها بیش از پیش احساس می شود. از چالش های پیش روی بازار گردشگری ایران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • رزرو سنتی اقامتگاه
    • عدم امکان مقایسه قیمت ها و امکانات
    • نیاز به استعلام پی در پی ظرفیت اقامتگاه بصورت تلفنی
    • عدم مدیریت صحیح فروش و درآمد
    • قیمت گذاری تک نرخی
    • عدم تشخیص بیشترین سود از بین کانال های مختلف
    • و…

حل و فصل چالش های بازار گردشگری در ایران

راهکار تیپورت برای حل مشکلات و چالش های گفته شده می باشد. تیپورت با برقراری ارتباط بین اقامتگاه ها و وب سایت رزرو با در اختیار قرار دادن امکانات مختلفی راهکارهای هوشمندانه ای جهت ارتقای سطح بازار گردشگری داخلی ارائه می دهد. از جمله این امکانات شامل موارد زیر می باشد:

    • رزرو کاملا آنلاین در کمترین زمان ممکن
    • جستجوی اقامتگاه با امکانات موردنظر
    • مقایسه هزینه ها
    • تغییر و کنسل اقامتگاه
    • قیمت گذاری چند نرخی
    • مدیریت کانال فروش هتل channel manager
    • پیگیری رزرو از طریق پنل کاربری
    • پشتیبانی لحظه ای رزرو
    • پرداخت آنی هزینه
    • و …

تاثیر تکنولوژی در صنعت گردشگری

در حال حاضر بیش از ۵۷% از همه رزرو ها در حوزه گردشگری و سفر (محل اقامت، پرواز، تورها و یا سایر فعالیت‌های مربوط به سفر) به صورت آنلاین انجام می‌شود. در حال حاضر، مسافران فرصت مناسبی برای بررسی انواع زیادی از پلتفرم‌های رزرو آنلاین در وب را دارند و از بین این پلتفرم‌ها آن‌هایی را انتخاب می‌کنند که نیازها، ترجیحات و انتظارات آن‌ها را برآورده می‌کنند. تیپورت امکان رزرو کاملا آنلاین، آپدیت لحظه ای ظرفیت و قیمت اتاق، تسویه آنی با هتل و… را با بکارگیری تکنولوژی جهت ارتقای سطح بازار گردشگری در ایران در اختیار کاربران قرار داده است. ارائه خدمات آنلاین نه تنها مشکلات کاربران را حل می‌کند و به کار آن‌ها سرعت می‌بخشد بلکه به ارائه دهندگان خدمات مختلف گردشگری نیز کمک می‌کند.

 

نقش فناوری اطلاعات در بازار گردشگری داخلی

از آنجایی که توسعه صنعت گردشگری به فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط می‌شود، معمولاً مشخص کردن این مطلب که فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییرات در عرضه و تقاضای صنعت توریسم را آسان تر می‌کند.

امروزه اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی مراحل زندگی نقشی اساسی را ایفا می نماید. در گذشته ای نه چندان دور کمتر کسی می توانست از این امکانات استفاده نماید ولی در حال حاضر با گسترش این تکنولوژی ها به صورت فراگیر، همه در استفاده از آنها بهره مند بوده و این دست آوردها توانسته زندکی را آسانتر نماید. صنعت گردشگری یکی از صنایعی می باشد که بیشترین استفاده را از اینترنت برده و توانسته که از این فناوری بیشترین بهره را در بازاریابی و جذب توریست داشته باشد.

نقش تیپورت در صنعت گردشگری در ایران

تیپورت در راستای بهره گیری از فناوری اطلاعات در بازار گردشگری و تسهیل در بخش اقامت برای مسافران در داخل کشور، مسافران قرار داده است. وب سایت اقامتگاه ها، آژانس های مسافرتی و OTAها با استفاده از تیپورت بصورت کاملا آنلاین رزرو اتاق را انجام داده و باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش میزان آمار گردشگری می‌شوند.

با تکنولوژی مدیریت کانال توزیع در تیپورت، امكان ارايه اطلاعات دقيق و به روز و همچنين ارايه خدمات نوين به كاربران و مسافران بصورت الکترونیکی وجود دارد. اين تسهيلات مي‌تواند به مسافران اين امكان را بدهد كه قبل از عملي كردن تصميم قیمت ها، امکانات و شرایط اقامتگاه را بررسی کرده و سپس اقدام به رزرو نماید. همچنین تیپورت به هتل ها این امکان را می‌دهد از طریق کانال های مختلف اتاق های خود را به فروش رسانده و پرسودترین کانال را شناسایی نماید.

در حالت کلی کانال توزیع و فروش تیپورت تحولی عظیم در صنعت هتلداری ایجاد کرده است. امکان استفاده از آن برای هریک از هتل‌ ها و آژانس‌ های گردشگری وجود دارد و حتی هتل‌ های کوچک نیز خواهند توانست در آن فعالیت کنند. در صورتی که تیپورت را برای ثبت هتل خود انتخاب کرده باشید طبیعتاً نتیجه بهتری نیز خواهید گرفت. با پیشرفت تکنولوژی تمامی جوامع موظف اند که همسان با دیگران این مسیر را طی کنند. پس اگر آژانس‌ های مختلف، خود را با تکنولوژی وفق نداده باشند از سایر آژانس‌های گردشگری همگام با تکنولوژی عقب‌تر خواهند ماند.

با ورودر چنل منیجر تیپورت صاحبان هتل و آژانس های گردشگری با استفاده از فرآیندهای کاملا آنلاین همگام با فناوری، بستری جهت افزایش منافع خود داشته باشند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *