Uncategorized @fa
رزرو کاملا آنلاین هتل

ویژگی های یک رزرو کاملا آنلاین هتل که آژانس ها و هتل ها باید بدانند!

 

از آن­جا که امروزه مشتریان عادت دارند چه با تلفن­های هوشمند، چه با لپتاپ در خانه و یا هر مکان دیگری؛ رستوران­ها، بلیط­‌های کنسرت و مواد غذایی روزانه را به صورت آنلاین خریداری کنند، انتظار این گزینه را برای سفر و تفریح دارند. اینجاست که سیستم رزرواسیون آنلاین وارد عمل می­‌شود. در یک بازار گردشگری که رقابت حرف اول را می‌زند، نرم‌افزار رزرواسیون هتل باید بیش از هر زمان دیگری در دسترس باشد. رضایت مشتریان در رزرو اتاق با کسب تجربه کاربر پسند از هتل مورد­ نظر رابطه مستقیمی دارد. با افزایش روز به روز فناوری­‌های پیشرفته، مشاغلی که با سیستم‌­های رزرو آنلاین سر و کار دارند، به دنبال ویژگی­‌های متمایزی برای پیشرفت کسب و کار خود هستند. آژانس‌­های گردشگری و هتل‌­ها برای رفع سریع نیاز­های مشتریان، افزایش درآمد و افزایش سود حاصل از فروش، بایستی به ویژگی­‌هایی ضروری برای انجام یک رزرو کاملا آنلاین که در ادامه ذکر می­گردد توجه داشته باشند:

1- خدمات مبتنی بر ابر (Cloud Native Application )

خدمات مبتنی بر ابر، شامل خدماتی است که بدون نیاز به نصب نرم افزار و سخت افزار خاصی، به کاربر این امکان را می‌دهند که تنها با یک مرورگر ساده، (مانند Chrome, Mozila,…) وارد سامانه شده و رزرو را بصورت کاملا آنلاین انجام دهند. با استفاده از این خدمت، قادر خواهید بود به­ صورت 24 ساعته و 7 روز هفته؛ از طریق تلفن همراه هوشمند و لپ تاپ و… به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشید. خدمات مبتنی بر ابر، موجب افزایش انعطاف سیستم و تسهیل رزرو اتاق و مدیریت اتاق­‌ها برای آژانس­های گردشگری و اقامتگاه­‌ها می­‌گردد. این قابلیت برای صاحبان اقامتگاه‌­ها و آژانس‌­های گردشگری که به کرات با مسافران تعامل دارند، امری ضروری است. سامانه تیپورت، با ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری، اطلاعات کاربران سامانه را در ایمن­‌ترین حالت ممکن نگه­داری می­‌نماید. نقطه مقابل خدمات مبتنی بر ابر، ذخیره سازی اطلاعات روی هارد دیسک است که روش مناسبی نمی‌­باشد؛ زیرا در مقابل قطع شدن برق یا خرابی سیستم اطلاعات ذخیره شده در معرض آسیب هستند.

2- پرداخت آنلاین

از آنجایی که مشتریان طبق عادت تمایل دارند همه چیز را به­ صورت آنلاین پرداخت کنند، در مقوله سفر و پرداخت هزینه آن نیز چنین انتظاری را دارند. از طرفی بسیاری از آژانس­‌های مسافرتی، فقط در یک فضای دیجیتالی فعالیت می­‌کنند؛ به همین دلیل برای دریافت هزینه‌­های رزرو، بایستی از پرداخت آنلاین استفاده نمایند. از آنجا که در پرداخت آنلاین، مبلغ پرداختی فوراً تأیید یا رد می­‌شوند، اطلاعات رزرو همیشه به روز و در دسترس است. پلتفرم تیپورت وضعیت اتاق‌­ها را همواره در حالت رزرو قرار می‌­دهد، تا وقتی که هزینه پرداخت شده برای آن اتاق تایید شود؛ در این حالت اتاق مورد نظر اشغال شده و امکان رزرو آن از دسترس خارج می­‌شود. بدیهی است با پرداخت آنلاین هزینه، هم رضایت مشتریان جلب می‌­شود و هم تعداد فروش اتاق‌­ها افزایش خواهد یافت.

رزرو آنلاین هتل

3- مدیریت کانال

با استفاده از مدیر کانال (Channel Manager)، اقامتگاه‌­ها و آژانس‌­های گردشگری، می­‌توانند امکان در دسترس بودن اتاق­‌ها و مدیریت رزروها را در اختیار داشته باشند. با مدیریت کانال علاوه بر رزرو کاملا آنلاین اقامتگاه، امکان آپدیت لحظه به لحظه موجودی، نرخ و ظرفیت اتاق‌ها در دسترس می‌­باشد. همچنین مدیر کانال با جلوگیری از رزرو بیش از حد اتاق‌­ها، صاحبان اقامتگاه‌­ها و آژانس‌­های گردشگری را جهت دستیابی به یک رزرو کاملا آنلاین، یاری می‌نماید. تیپورت با دارا بودن تمامی این ویژگی­ها و با اتصال به سیستم PMS، آخرین وضعیت اتاق­های هتل را نمایش داده و در صورت رزرو اتاق، اطلاعات را در لحظه آپدیت می­‌کند.

4- اطلاع رسانی خودکار

یک رزرو کاملا آنلاین، بایستی شامل ویژگی مهم اطلاع‌رسانی اتوماتیک باشد. این اطلاع‌رسانی‌­ها می‌­تواند شامل اطلاع از وضعیت رزرو نهایی اتاق هتل مورد ­نظر پس از واریز مبلغ هزینه (همان وضعیت تایید یا لغو رزرو)، ارائه نکات مربوط به سفر، ارسال یادآور برای زمان و تاریخ سفر و اطلاعات مربوط به هدایت مهمان به رستوران­ها و جاذبه‌­های محلی باشد. این اطلاع‌رسانی‌­ها، حتی می‌تواند شامل وضعیت بازخورد­ها و نظرات ثبت شده مسافران برای اقامتگاه مورد نظر باشد. ویژگی اطلاع رسانی اتوماتیک در پلتفرم تیپورت، باعث صرفه جویی در وقت می‌­شود. در این پلتفرم کاربر جهت اطمینان از نهایی شدن رزرو، چک کردن زمان و تاریخ سفر، پاسخ نظرات درج شده و… نیاز به پیگیری مداوم ندارد؛ این موارد به­ صورت خودکار از طریق ایمیل و پیامک، به اطلاع کاربر می­‌رسد. بدیهی است اطلاع‌رسانی‌های خودکار برای تکمیل یک فرآیند کاملا آنلاین، لازم و ضروری است.

5- مدیریت نظرات مسافران

تقریبا تمام مشتریان قبل از رزرو اتاق، امکانات و نحوه ارائه خدمات اقامتگاه موردنظر را بررسی کرده و نظرات دیگر مسافران را جهت اطمینان از انتخاب خود مشاهده می‌­نمایند. مدیریت بازخوردها از اهمیت ویژه‌­ای برای رزرو آنلاین و درآمد اقامتگاه‌­ها برخوردار می‌­باشد.

بازخورد­هایی که مسافران از طریق کانال­‌های توزیع مختلف، برای هتل‌های مورد نظر ثبت می‌نمایند؛ موجب می‌گردد صاحبان اقامتگاه‌ها مشکلات نحوه خدمت رسانی را درک کرده و برای افزایش رزروهای آنلاین، آن مشکلات را برطرف کنند. مدیریت نظرات، پاسخ به­ موقع به بازخوردها و در نهایت نفی نظرات منفی با درج همین پاسخ­‌ها، جزئی از یک رزرو کاملا آنلاین در نظر گرفته می‌­شود. همچنین مدیران می‌توانند با درخواست ارائه نظر از مشتریان و رفع مشکلات مربوط به رزرو، در حفظ مشتری و ارتقاء سطح رزرو آنلاین، کمک نمایند. پلتفرم تیپورت (Tport)، با ارائه امکان مدیریت این نظرات، در افزایش روز به روز درآمد آژانس‌های گردشگری و اقامتگاه‌ها، سهم بسزایی دارد.

6- گزارشات

داده‌ها نقش به سزایی در هدایت اهداف کسب و کار دارند. داشتن داده‌های مناسب می‌تواند در بهینه سازی عملکرد فروش اقامتگاه کمک کند. پلتفرم تیپورت (Tport)، دارای یک سیستم گزارش‌دهی قوی است. برای مثال، صاحبان اقامتگاه­‌ها با استفاده از این گزارشات، می­‌توانند تشخیص دهند کدام کانال توزیع، به­ صرفه برای تعامل است. با استفاده از گزارشات، می‌توان به امکانات زیر دست یافت:

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *