Uncategorized @fa
چارتر هتل

چارتر چیست؟

چارتر (Charter) در حوزه گردشگری، به معنای اجاره دادن چیزی برای زمانی معین می­باشد. شاید تا به حال تبلیغات چارتری هواپیما، قطار یا فول پکیج یک سفر را دیده باشید. اما چارتر تنها به این موارد محدود نیست و می­توانهتل را نیز به صورت چارتری رزرو کرد. امکانات رفاهی و ورزشی و… در هتل­ها هم می­‌تواند چارتر باشد. جهت آگاهی بیش­تر درباره این موضوع و آشنایی با انواع تامین کنندگان چارتری هتل با این مقاله از تیپورت همراه باشید.

تامین کنندگان چارتری هتل

به­ طور کلی تامین کنندگان چارتر هتل ­ها، شامل سازمان­ها، شرکت­ها، گروه‌­ها و اکثراً آژانس­‌های گردشگری و OTAها هستند. این تامین کنندگان معمولا باعث تعادل در بازار فروش هتل­ها می­‌گردند. به این صورت که تامین کنندگان در فصل‌­هایی که تقاضا برای سفر کاهش پیدا می‌­کند، اتاق­های هتل را به­ صورت عمده اجاره کرده و در زمان مناسب و مشخص به مشتریان ارائه می‌­دهند. تامین کنندگان چارتری، گرچه هتل­ها را با قیمت کمتر اجاره می­‌کنند، اما در فصول خلوت سال می‌­توانند برای هتل‌­ها سود فراوانی را به ­همراه داشته باشند. این تامین کنندگان چرخه اقتصاد این تجارت پر سود را در مواقع کاهش سفر، سرپا نگه می­‌دارند.

تامین کنندگان چارتری هتل­‌ها شامل چه کسانی هستند؟

تامین کنندگان چارتری هتل­ها، می­‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. آژانس­های گردشگری: این آژانس­‌ها، اتاق­‌های هتل را برای فصول خلوت سال به­‌صورت عمده و با قیمت کمتر، از هتلداران پیش خرید می­‌کنند. سپس در زمان کاهش رزروها با تبلیغات گسترده و پیشنهاد پکیج­‌های هیجان انگیز، اتاق‌­ها را با قیمت مناسب به فروش می‌­رسانند.
  2. OTAها: این آژانس‌­ها نیز باتوجه به این­که به­‌ صورت آنلاین فعالیت می­‌کنند، می‌­توانند به واسطه مشتریان آنلاین بیشتر و تبلیغات کارآمدتر، فروش گسترده­‌تری را در چارتر هتل داشته باشند. فعالیت چارتری آژانس‌­های آنلاین و آفلاین، در تمامی فصول بوده و تنها محدود به فصول خلوت سال نمی‌­باشد.
  3. سازمان­ها و نهادهای بزرگ: این سازمان­ها به واسطه سمینار، همایش، کنگره و رویدادهای نمایشگاهی که در شهرهای دیگر برگزار می­‌گردد، می­‌توانند اتاق­‌ها را به­‌صورت عمده از هتل­­داران اجاره کنند.
  4. گروه­های آموزشی: این گروه­‌ها از طریق برگزاری دوره‌­های آموزشی خاص و دعوت از افراد و همکاران، تعدادی از اتاق­های هتل را به ­صورت عمده رزرو کرده و در نتیجه در دسته تامین کنندگان چارتری هتل قرار می­‌گیرند.

چارتر هتل چه مزیت­هایی برای تامین کنندگان دارد؟

  • افزایش سود برای آژانس­‌ها
  • کاهش هزینه سازمان­‌های تامین‌کننده
  • خرید عمده و بدون دردسر
  • رزرو با قیمتی کمتر از نرخ واقعی هتل
  • آسودگی خاطر جهت موجود بودن اتاق برای رزرو در فصول افزایش سفر
  • افزایش قیمت اتاق­‌ها در فصول فروش‌
  • فروش امکانات دیگر به همراه اتاق در قالب پکیج توسط آژانس­‌ها

چارتر هتل چه مزیت­‌هایی برای صاحبان هتل­‌ها دارد؟

  • افزایش فروش اتاق­‌ها در فصول کاهش رزرو
  • افزایش سود حاصل از فروش
  • تعادل در چرخه اقتصادی هتل
  • برند شدن و شناخته شدن هتل به مرور زمان
  • افزایش امکان رزرو مستقیم در آینده
  • اطمینان از رزرو حداکثری اتاق‌­ها در تمامی فصول
  • افزایش سود از طریق ارائه امکانات خارج از پکیج به مسافران

چارتر هتل چه مزیت‌­هایی برای مسافران دارد؟

  • برخورداری از پکیج‌­های جذاب پیشنهادی
  • امکان استفاده از تمامی امکانات و خدمات موجود در پکیج
  • صرفه جویی در هزینه‌­ها برای رزرو هتل و امکانات آن

معایب چارتر هتل برای تامین کنندگان و مسافران

  • عدم بازگشت وجه به تامین کنندگان در صورت عدم فروش اتاق­‌ها
  • عدم بازگشت وجه به مسافر در صورت کنسل کردن چارتر
  • یکسان بودن هزینه‌­ها برای تمامی گروه‌­های سنی مسافرین
  • عدم پیش­‌بینی قیمت چارتر در زمان مورد نظر مسافر
  • عدم امکان تغییر در برنامه سفر اعم از زمان رفت و برگشت و تعداد روز اقامت

قیمت­‌های به ­روز و تخفیفات ویژه تامین کنندگان چارتری هتل

تا اینجا دانستیم تامین کنندگان چارتری هتل اتاق­‌ها را به­ صورت عمده از صاحبان هتل اجاره می­‌کنند. هزینه این رزروها به­ صورت یک­‌جا به حساب هتل واریز می­‌گردد. این تامین کنندگان می­‌توانند هزینه رزرو در فصول اجاره شده را با توجه به نرخ ­روز، از مسافران دریافت نموده و بر اساس تعداد تقاضا در زمان مشخص شده، قیمت اتاق‌­ها را تغییر دهند. در نتیجه از این طریق سود بیشتری عاید آژانس­‌های گردشگری و OTAها می­‌شود.

همچنین در صورتی که در زمان مشخص، تعداد تقاضا برای رزرو اتاق‌­ها از سمت مشتریان کاهش پیدا کند، تامین کنندگان ناچارند اتاق­‌ها را با تخفیفات ویژه جهت فروش ارائه نمایند؛ در غیر اینصورت متحمل ضرر و زیان سنگینی خواهند شد. به همین جهت شاید گاهی اوقات برای شما هم پیش آمده باشد که تبلیغات برای رزرو هتل یا پکیجی از این نوع را دریافت کنید که با مشاهده قیمت بسیار ارزان و مناسب آن تعجب کنید. این موارد همان رزروهای لحظه آخری است که با قیمت­‌های شگفت‌آور، توسط این تامین کنندگان پیشنهاد می­‌شود.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *