Uncategorized @fa
هتلداری سنتی

از هتلداری سنتی تا آنلاین با نرم افزارهای هتلداری ایرانی

در گذشته هتل­ها به­صورت سنتی اداره می­شد و صاحبان هتل­ها با مشکلات فراوانی از جمله پاسخ به مشتریان جهت هماهنگی برای رزرو اتاق­ها روبرو بودند. با پیشرفت و رشد فناوری در تجارت­‌های گوناگون، تکنولوژی در حوزه هتل و هتلداری نیز نفوذ کرد. با تاثیر فناوری، نرم­‌افزارهای گوناگون جهت انجام آنلاین امور هتلداری و یاری­‌رسانی به هتلداران تولید شد. بدیهی است که هر چه تکنولوژی بیش­تر پیشرفت کند سطح توقع هتلداران از یک سیستم مدیریت هتل نیز بالا می­‌رود. برای آگاهی بیشتر با سیستم هتلداری سنتی و نوین و همچنین آشنایی با نرم­‌افزارهای ایرانی مدیریت هتل با این مقاله از تیپورت همراه شوید.

شیوه‌­های هتلداری سنتی؛ نابودگر این تجارت

امروزه محیط­‌های تجاری هتل­‌ها به حالت رقابتی تبدیل شده است. تقریباً از هر جنبه تجاری به این موضوع نگاه کنید، میان هتل­ها یک رقابت وجود دارد. این رقابت­ها از جذب مهمانان و ارائه خدمات به آنان گرفته تا حفظ پرسنل ماهر، فروش اتاق­‌های بیش­تر، بهبود و افزودن پیشنهادات جدید و در نهایت افزایش سود را شامل می­‌شود. بنابراین وقتی در بازاری رقابت شدید باشد، شما به عنوان یک صاحب کسب و کار اجازه اشتباهی هر چند کوچک را ندارید. با کمک تیپورت می­‌خواهیم روش­های سنتی که استفاده از آن­ها باعث نابودی این تجارت و کسب و کار می‌­شود را بیان کنیم.

  • مدیریت دستی کارها

در مدیریت دستی، کارها بصورت دستی از طریق ثبت اطلاعات در صفحات اکسل و ارتباط شفاهی با کارکنان انجام می­‌گیرد. مدیریت دستی این اعمال مستعد خطا است؛ خطاهایی که می­تواند باعث افزایش هزینه‌­های هتل باشد.

  • ثبت دستی رزرو

در ثبت دستی رزروها، هتلداران برای آگاهی از وضعیت اتاق‌­ها بایستی بصورت مداوم با آژانس‌­ها در تماس باشند تا از اتاق­‌های رزرو شده و اتاق­های رزرو نشده اطمینان یابند. مدیران هتل در اکثر مواقع با مشکلاتی از قبیل رزرو بیش از حد اتاق روبرو خواهند شد.

  • بهره‌­گیری از سیستم‌­های مدیریت هتل مبتنی بر سرور

هتلداران از دو روش گفته شده به این روش پناه بردند، گر چه PMS مبتنی بر سرور بهتر از روش­‌های دستی بود اما باز هم در مسیر اشتباهی قدم برداشتند. درست است که سیستم مدیریت هتل مبتنی بر سرور می­‌توانستند تا حدودی به انجام عملیات رزرواسیون کمک کنند، اما باعث ایجاد رقابت میان هتلداران نمی­ شدند. صاحبان هتل برای داشتن یک PMS مبتنی بر سرور بایستی سرورهای اختصاصی و تیم فناوری اطلاعات داشته و هزینه‌­های زیادی برای ارتقاء نرم­‌افزار، پیاده سازی و آموزش به کارکنان صرف کنند.

هتلداری نوین با سیستم مدیریت هتل ابری

خوشبختانه با پیشرفت روز افزودن تکنولوژی، نرم‌­افزارهایی برپایه ابر به هتلداران ارائه می­شود. این نرم­‌افزارها در قالب سامانه­‌هایی خدمت‌رسانی می­کنند که تنها با یک مرورگر ساده می­‌توان به آن­ها دسترسی پیدا کرد. هتلداران با بهره­‌مندی از سیستم مدیریت هتل مبتنی بر ابر، نیازی به نصب سخت افزار و نرم‌­افزار خاصی نخواهند داشت. در ایران بسیاری از سیستم­‌های مدیریت هتل، تولید شده و جهت استفاده در اختیار هتلداران قرار داده شده است. هتلداران با استفاده از این سیستم­‌ها نیازی به پیگیری­‌های مکرر با مشتریان نداشته و می­تواند از طریق این سیستم به­ راحتی ظرفیت اتاق­های موجود را مشاهده کرده و از رزرو بیش از حد اتاق­‌ها جلوگیری می­‌کند.

نگاهی به نرم­‌افزارهای هتلداری ایرانی

همانطور که گفته شد، بسیاری از نمونه­‌های ایرانی نرم‌­افزارهای هتلداری در بازار موجود هستند که به خوبی تمامی نیازهای هتلداران را برطرف می‌­کنند. نرم‌­افزارهایی مانند مدیریت اقامتگاه‌های سفر، مدیریت هتلداری آنلاین رسپشن، مدیریت هتلداری ابری هرمینا و… از جمله این دست نرم‌­افزارهای پر کاربرد می­‌باشند.

نرم‌­افزارهای هتلداری ایرانی در ابتدا موجب کاهش هزینه‌­های عملیاتی می­‌گردند. از دیگر فواید و مزایای سیستم‌­های ایرانی مدیریت هتل می­‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاهش هزینه‌­های مربوط به سرور و نیروی فناوری جهت نگهداری اطلاعات

  • به ­روزرسانی و ارتقاء رایگان نرم‌­افزار
  • صرفه جویی در وقت
  • ثبت و تغییر نرخ اتاق­‌ها
  • امکان اتصال کانال توزیع به PMS جهت فروش اتاق توسط آژانس‌­های مسافرتی و OTAها
  • دسترسی به PMS (سیستم مدیریت هتل) هر هر زمان و هر مکان
  • مشاهده به ­روز ظرفیت اتاق­‌ها
  • جلوگیری از رزرو بیش از حد اتاق‌­ها
  • امنیت بالا و نگه­داری اطلاعات رزرو

نرم­‌افزار هتلداری آنلاین و کانال­‌های توزیع

کانال توزیع سیستمی یکپارچه شامل تعداد زیادی کانال فروش اتاق هتل است که به هتلداران جهت افزایش درآمد و سود بیش­تر کمک می­‌کند. کانال­های فروش شامل تمامی آژانس­های مسافرتی و OTAها می­باشد. این کانال­ها به نرم­‌افزارهای هتلداری آنلاین مبتنی بر ابر، متصل شده و به مدیران هتل اجازه می‌­دهد هر تعداد کانال برای فروش اتاق­ها برگزینند. آژانس­ها با استفاده از این کانال می­‌توانند ظرفیت اتاق­‌های خالی را مشاهده نموده و برای رزرو کاملا آنلاین اقدام نمایند. تیپورت با فراهم نمودن این بستر امکان ارتباط کانال­‌های توزیع را با PMSهای مختلف فراهم نموده است.

برای آشنایی بیش­تر در این مورد مقاله « Channel Manager چیست؟ » را بخوانید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *