شیوههای هتلداری سنتی؛ نابودگر این تجارت
امروزه محیطهای تجاری هتلها به حالت رقابتی تبدیل شده است. تقریباً از هر جنبه تجاری به این موضوع نگاه کنید، میان هتلها یک رقابت وجود دارد. این رقابتها از جذب مهمانان و ارائه خدمات به آنان گرفته تا حفظ پرسنل ماهر، فروش اتاقهای بیشتر، بهبود و افزودن پیشنهادات جدید و در نهایت افزایش سود را شامل میشود. بنابراین وقتی در بازاری رقابت شدید باشد، شما به عنوان یک صاحب کسب و کار اجازه اشتباهی هر چند کوچک را ندارید. با کمک تیپورت میخواهیم روشهای سنتی که استفاده از آنها باعث نابودی این تجارت و کسب و کار میشود را بیان کنیم.
در مدیریت دستی، کارها بصورت دستی از طریق ثبت اطلاعات در صفحات اکسل و ارتباط شفاهی با کارکنان انجام میگیرد. مدیریت دستی این اعمال مستعد خطا است؛ خطاهایی که میتواند باعث افزایش هزینههای هتل باشد.
در ثبت دستی رزروها، هتلداران برای آگاهی از وضعیت اتاقها بایستی بصورت مداوم با آژانسها در تماس باشند تا از اتاقهای رزرو شده و اتاقهای رزرو نشده اطمینان یابند. مدیران هتل در اکثر مواقع با مشکلاتی از قبیل رزرو بیش از حد اتاق روبرو خواهند شد.
- بهرهگیری از سیستمهای مدیریت هتل مبتنی بر سرور
هتلداران از دو روش گفته شده به این روش پناه بردند، گر چه PMS مبتنی بر سرور بهتر از روشهای دستی بود اما باز هم در مسیر اشتباهی قدم برداشتند. درست است که سیستم مدیریت هتل مبتنی بر سرور میتوانستند تا حدودی به انجام عملیات رزرواسیون کمک کنند، اما باعث ایجاد رقابت میان هتلداران نمی شدند. صاحبان هتل برای داشتن یک PMS مبتنی بر سرور بایستی سرورهای اختصاصی و تیم فناوری اطلاعات داشته و هزینههای زیادی برای ارتقاء نرمافزار، پیاده سازی و آموزش به کارکنان صرف کنند.