آژانس مسافرتی
pta

معرفی بهترین OTAهای دنیا

ظهور آژانس­های مسافرتی آنلاین (OTA)، یکی از چشمگیرترین نمونه­‌های تحول دیجیتالی تجارت­ گردشگری است. با افزایش آمار رشد صنعت مسافرت، OTAها نیز از مزایای این رشد بهره بسیاری می­‌برند. OTAها به بازارهایی دیجیتال تبدیل شده‌اند که مشتریان را مستقیماً به حوزه کاملی از محصولات مسافرتی، متصل می‌­کنند. در واقع OTAها را می­توان ترکیبی از یک پلتفرم تجارت الکترونیک و یک آژانس مسافرتی دانست. OTAها سهم بازار را به­ صورت کامل از آژانس­‌های مسافرتی سنتی نگرفته­‌اند و جایگزین این آژانس‌­ها نشده‌اند. در بسیاری از بازارهای مسافرتی در سرتاسر جهان، OTAها و آژانس­های مسافرتی سنتی، به دلیل نقش­‌های متفاوت با یکدیگر همکاری می­‌کنند. تعدادی از بهترین OTAهای دنیا که به بررسی آن­ها خواهیم پرداخت شامل موارد زیر می‌­باشد:

  • Agoda
  • Airbnb
  • com
  • Expedia
  • Hostelworld

روش کار آژانس­های مسافرتی آنلاین(OTA)

آژانس­های مسافرتی آنلاین در دهه 1990 ظهور کردند و از دسترسی گسترده اینترنت، برای این تجارت استفاده کردند تا مسافران بتوانند سفر خود را، آنلاین رزرو کنند. ابزارهای رزرو اینترنتی، به­ طور کلی روش جستجو و رزرو هتل را تغییر داد. اکنون عموم مردم به جای اینکه به یک آژانس مسافرتی فیزیکی تکیه کنند، به راحتی می­توانند سفرهای خود را برنامه‌­ریزی کرده و بلیط هواپیما، هتل یا تورهای خود را از طریق اینترنت، رزرو کنند. سایت­‌هایی مانند Expedia ،Booking.com  و Airbnb جزو اولین ابزارهای جستجو و رزرو سفر هستند که برای ارائه خدمت، در دسترس قرار گرفتند. این سایت‌­ها در تمام مراحل فرآیند رزرو، امکان جستجوی اطلاعات، مشاهده امکانات، مقایسه قیمت­ها، رزرو سفر و… را به کاربران می­دهد.

 Agoda OTA

آگودا، در سال 1998 تأسیس شد و بعداً توسط گروه Priceline (که امروزه به نام Booking Holdings نامیده می­ شود) در سال 2007 خریداری شد. وب سایت Agoda به 38 زبان در دسترس است و دارای انواع هتل­ها می ­باشد. این سایت در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین سایت‌­های رزرو آنلاین سفر، برای بازار آسیا است. این OTA، برای معرفی انواع اقامتگاه مناسب بوده و بیش از 2.3 میلیون مسافر از 65 کشور جهان مخاطب دارد.

Airbnb OTA 

Airbnb به دلیل دسترسی به اقامتگاه‌­های منحصر به فرد در سراسر جهان، شناخته شده است؛ زیرا اکثریت قریب به اتفاق هتل­‌های منحصر به فرد، در خارج از مناطق اصلی شهر واقع شده‌­اند. این OTA، دارای هتل­‌هایی جهت اجاره برای تعطیلات، اقامتگاه­‌های مشترک، هتل بوتیک­‌ها، خوابگاه­‌ها و سایر موارد است و بیش از 150 میلیون کاربر دارد.

 Booking.com OTA

Booking.com، یکی از بزرگ­ترین و محبوب­ترین وب سایت­های مسافرتی در جهان است که روزانه بیش از 1.5 میلیون شب، رزرو می‌­شود. وب­‌سایت و برنامه­‌های تلفن همراه آن به 43 زبان قابل دسترسی است و دارای بیش از 50 میلیون تایید، توسط مهمانان 200 کشور می‌­باشد. شرکت مادر آن Booking Holdings است که شامل شرکت‌­های زیرمجموعه Priceline.com ،Kayak ، Agoda ، Rentalcars.com و OpenTable می­باشد. این OTA شامل انواع اقامتگاه­‌ها، از جمله استراحتگاه، ویلا، کابین، هتل، آپارتمان، خوابگاه و موارد دیگر است و بیش از 50 میلیون مخاطب دارد.

Expedia OTA

Expedia، شامل 200 وب سایت رزرو سفر است که به 75 کشور جهان و به 35 زبان با بیش از 600 میلیون بازدید ماهانه، خدمات ارائه می­دهد. این وب سایت شامل انواع اقامتگاه­‌ها، پروازها، کرایه اتومبیل، سفرهای تفریحی و بسته­‌های تعطیلاتی است. این OTA، دارای همه نوع اقامتگاه در سراسر جهان است. این OTA بیش­تر از 70 کشور، بالای 590 هزار هتل و 1.8 میلیون رزرو را پشتیبانی می‌­کند و همچنین 40 میلیون نفر پس از اقامت، نظرات خود را ثبت نموده‌اند. Expedia بیش از 50 میلیون مخاطب دارد.

HostelWorld OTA

HostelWorld، با بیش از 12 میلیون نقد و بررسی، یک OTA پیشرو در رزرو اقامتگاه‌­های مختلف و مقرون به صرفه در سراسر جهان است. هدف Hostelworld این است که با رزرو هتل از طریق سایت و برنامه تلفن همراه خود، تمام نیازهای مهمانانی که تمایل دارند از این راه با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنند را برطرف کند. برنامه و وب سایت این OTA، به 20 زبان مختلف خدمت‌رسانی می­‌کند. HostelWorld، شامل 36000 اقامتگاه از جمله خوابگاه­، هتل­، مهمانسرا، آپارتمان­ و اردوگاه در 178 کشور بوده و بیش از 13 میلیون مخاطب دارد.

OTAهای موجود در ایران

در چندین سال اخیر، ایران با رشد و پیشرفت بسیار زیاد OTAها روبرو شده است. خوشبختانه OTAهایی که در ایران هستند با قرار دادن امکانات زیادی در اختیار مسافرین، موجب افزایش تعداد رزروهای آنلاین شده و مراجعه به آژانس­های فیزیکی را کاهش داده است. همچنین OTAها، باعث برند شدن هتل شده و تعداد رزروهای مستقیم هتل را افزایش می­دهد.

بهترین OTAهای دنیا، برای فروش بیش­تر و قرار دادن جزئیات انواع اقامتگاه در اختیار مشتریان، از یک چنل منیجر خوب استفاده می­‌کنند. در ایران نیز تمام OTAها از این بستر بهره می­‌گیرند. چنل منیجر تیپورت این افتخار را دارد که در دسته برترین بسترهای یکپارچه، جهت کسب درآمد بیش­تر هتل­ها و OTAها قرار گیرد. در اینجا این مسئله مطرح می­شود چرا چنل منیجر تیپورت بهترین است؟ بیان قابلیت‌­های چنل منیجر تیپورت به­ تنهایی می‌­تواند پاسخ این سوال باشد:

  • رزرو کاملا آنلاین اقامتگاه
  • نمایش تمامی امکانات اقامتگاه
  • امکان مقایسه قیمت­‌ها
  • مدیریت کانال­های توزیع توسط هتل
  • امکان اتصال به PMS هتل
  • ارائه گزارشات تجزیه تحلیل
  • مدیریت نرخ
  • به­ روزرسانی آنی نرخ
  • پرداخت آنلاین هزینه
  • مدیریت رزروها
اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *