Uncategorized @fa اقامتگاه بومگردی اقامتگاه های سنتی مهمان پذیر هتل هتل آپارتمان
بازاریابی هتل

تکنیک های بازاریابی هتل و نحوه اجرای آنها برای افزایش فروش

یک هتل پنج ستاره دارای تمام امکانات رفاهی است که امیدوارید در یک هتل لوکس پیدا کنید. یک اتاق معمولی دارای یک حمام با صفحات سنگ و یک سرویس بهداشتی دارای لوازم بهداشتی درجه یک است. اکثر هتل‌­های پنج ستاره، دارای تفریحات ورزشی و خدمات مراقبت از کودک نیز هستند. تکنیک‌های فروش اتاق هتل که برای افزایش سودآوری طراحی شده‌اند را به ­کار گیرند. در ادامه چند تکنیک برای افزایش فروش، شرح داده می­‌شود:

 

فروش مستقیم را در دستور کار خود قرار دهید

با استفاده از این استراتژی، امکان رزرو بیش­تر به ­صورت آنلاین و مستقیم، از وب سایت هتل  توسط مشتریان وجود دارد. رزرو مستقیم، یکی از مفیدترین روش‌­ها برای افزایش سود صاحبان هتل است؛ زیرا این نوع رزروها بیش­ترین درآمد را برای هتل دارند. زمانی که میهمان، مستقیماً به­ صورت آنلاین اتاق را رزرو می‌­کند، هیچ نماینده یا واسطه دیگری که کمیسیون دریافت کند، وجود ندارد.

اپراتورهای هتل همچنین باید جهت تمرکز بر افزایش رزروهای مستقیم، در رسانه‌­های اجتماعی خود، به­­‌طور مداوم بر فروش مستقیم تاکید داشته باشند، که در تکنیک بعد به آن می­‌پردازیم. به منظور اجرای استراتژی رزرو مستقیم، در ابتدا شما به عنوان صاحب هتل بایستی یک وب سایت داشته باشید. پس از آن یک سیستم رزرو آنلاین که با وب سایت هتل و سیستم مدیریت املاک (PMS) قابل همگام سازی باشد را انتخاب کنید و در نهایت امکان رزرو کاملا آنلاین را در اختیار میهمانان خود قرار دهید. پلتفرم تیپورت با امکان افزودن سیستم رزرو آنلاین در قالب پلاگین­‌ها و ابزار­های رزرو و همچنین با اتصال این پلاگین‌­ها به سیستم مدیریت املاک (PMS)، امکان رزرو مستقیم را بر روی وب سایت هتل­ها، فراهم می­‌کند. به‌­علاوه وایت لیبل هتلی تیپورت، که یک قالب آماده از وب سایت هتل است، گزینه مناسبی برای اقامتگاه‌هایی است که دارای وب سایت نیستند. عملکرد این وایت لیبل، دقیقا همانند پلاگین و ابزارهای نصب شده بر روی وب سایت‌­های هتل است و رزرو اتاق را به ­صورت مستقیم و کاملا آنلاین در اختیار میهمانان قرار می‌­دهد.

 

بودجه بیشتری برای بازاریابی در فصول رزرو پیک اختصاص دهید

بسیاری از هتل ­ها، مشتریان متنوعی از نظر سطح درآمد دارند. برخی میهمانان ممکن است اتاق­‌هایی با قیمت بالاتر (مانند سوئیت­‌های ریاست جمهوری)، و برخی دیگر اتاق‌­هایی که اغلب با قیمت­‌های تخفیف به فروش می‌­رسند را انتخاب کنند. این دو مخاطب باید به­‌طور جداگانه تجزیه و هدف‌­گذاری شوند. حتی ممکن است برای هتل‌های زنجیره‌­ای یکسان در مکان­‌های مختلف، بازاریابی­‌های متفاوتی وجود داشته باشد.

برای بازاریابی، ممکن است لازم باشد مخاطبان خود را به دو، سه یا حتی چهار کمپین جداگانه تقسیم کنید، تا اطمینان حاصل شود تبلیغات درست توسط مخاطب مناسب مشاهده می‌­گردد. با استفاده از ابزارهایی مانند شبکه­‌های اجتماعی مختلف، مسئله بازاریابی در فصول پیک مانند گذشته پیچیده نیست. این روزها همه می­‌توانند در شبکه­‌های اجتماعی تبلیغات کنند؛ اما مانور بر روی یک مورد، می­‌تواند تأثیر بیشتری در بازاریابی داشته باشد. برای رسیدن به نتیجه‌­ای مطلوب، بایستی وقت خود را برای شناسایی مخاطبان خود صرف کنید تا بتوانید پیام درست را جهت مشاهده شخص مناسب، در زمان مناسب تهیه کنید.

 

بر مشتریان وفادارتان تمرکز کنید

موضوعی که در اینجا مطرح می­‌شود این است که شما باید بر مصرف کنندگان بزرگ و مشتریان وفادار تمرکز کنید؛ زیرا این کار به ­طور بالقوه، باعث ایجاد رزروهای طولانی مدت می­‌شود. بر این اساس گاهی اوقات به جای تمرکز بر رشد فروش، بایستی به دنبال راهی برای کاهش هزینه خرید مشتریان وفادارتان باشید. با ارائه کالاها و خدمات افزودنی با کیفیت، از شرکت­‌های شناخته شده، مشتریان وفادار را هدف قرار دهید. این مشتریان احتمالاً این اقلام اضافی را خریداری می­‌کنند؛ زیرا آن­ها طبق تجربه، به این شرکت اعتماد دارند. این روش نه تنها رضایت مشتری را تقویت می­‌کند، بلکه باعث افزایش فروش نیز می­‌شود.

بازاریابی هتل2

 

با تکنیک  فروش غیرمستقیم سود خود را به بی نهایت برسانید

فروش غیر مستقیم اقامتگاه می­‌تواند از طریق آژانس­‌های مسافرتی آنلاین (OTA)، اپراتورهای تور، آژانس­های مسافرتی و سایر وب‌سایت‌های گردشگری انجام شود. اما اگر می­‌خواهید فروش خود را به سرعت افزایش دهید، بایستی بستری کاملا آنلاین برای ارائه اقامتگاه خود برگزینید. بهترین بستر برای ارائه خدمات، چنل منیجر (Channel Manager) است. چنل منیجر با ایجاد بستری یکپارچه، ارتباط میان اقامتگاه­‌ها و OTA­ها را جهت رزرو کاملا آنلاین برقرار می­ کند.

از این طریق آژانس­‌های مسافرتی می­‌توانند هتل­‌های موجود در این بستر را جهت رزرو به مشتریان خود پیشنهاد دهند. پلتفرم تیپورت با ارائه این بستر و اتصال آن به سامانه مدیریت املاک، ارتباط بین این دو را جهت افزایش فروش و سود حفظ می­‌کند. چنل منیجر تیپورت، قابلیت مشاهده و مقایسه قیمت را به­ همراه به­روز رسانی لحظه به لحظه ظرفیت هتل­ها، در اختیار آژانس­های گردشگری آنلاین قرار می­دهد. همچنین هتل‌­ها قادر هستند نرخ اتاق­‌های مختلف را در همین پلتفرم تعیین کرده و هر تعداد OTA را جهت فروش انتخاب کنند. اقامتگاه می­‌تواند OTA­هایی که کنسلی بیش از حد دارند را از کانال فروش حذف کند.

 

مهمان نوازی را در اقامتگاه خود تقویت کنید

به عنوان تجارتی که ارائه دهندگان خدمات آن بصورت مداوم با میهمانان در ارتباط هستند، میهمان نوازی از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. هر هتل یک تجارت مهمان­‌نوازی محسوب می­‌شود؛ زیرا مهمان­‌نوازی به ایجاد یک رابطه مثبت بین میزبان (هتل) و مهمان (مشتری) متکی است. صاحبان هتل باید ضمن اطمینان از برآورده شدن کلیه نیازهای مشتری، کارمندان را آموزش دهند؛ تا بهترین شرایط را برای خوشامدگویی و رفع نیازهای میهمانان فراهم آورند. هر تجارتی که به ایجاد و حفظ روابط مثبت با مشتریان خود متکی باشد، اساساً بخشی از صنعت مهمان­‌نوازی را اجرا کرده است.

 

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *