استراتژی فروش در صنعت هتلداری
آنچه در این مقاله از استراتژی فروش می خوانید:
استراتژیهای فروش هتل، ضمن تکیه بر اهمیت رزرو هرچه بیشتر اتاق در هر زمان، تعهد هتل داران را نسبت به تجربه مهمان نشان میدهد. خواه فصل اوج رزرو باشد یا خارج از فصل، در صنعت هتلداری توسعه تکنیکهای فروش اتاق برای افزایش سودآوری طراحی شدهاند. بدترین کابوس در این صنعت، وجود یک سکوت غمانگیز در فضای هتل است که علاوه بر اینکه نشانه آرامش است، نشانه یک شکست تجاری است. برای جلوگیری از این وضعیت، در هر نقطه از سال حتی در فصل کاهش مسافرت، بایستی استراتژیهای فروش را اجرا کرده تا باعث بهبود تجارت و جذب مهمانان شود.
مزیت تمرکز بر افزایش فروش اتاقهای هتل، این است که این امر باعث درآمد زایی زیادی میشود. هتلداران با افزایش درآمد، به مهمانان خدماتی را که انتظار دارند را ارائه میدهند و به سوی برند شدن حرکت میکنند. مزیت دیگر استفاده از استراتژیهای فروش، اولویتبندی تکنیکهای فروش اتاق هتل میباشد. هتلداران تمایل دارند تا آنجا که ممکن است اتاق بفروشند و محیطی پر نشاط و کاریزماتیک برای مهمانان خود فراهم نمایند.
استراتژی بازاریابی هتل
در عصر دیجیتال، اکثر بازاریابی هتلها بصورت آنلاین و گاهاً به صورت حضوری صورت میگیرد. در صنعت هتلداری، رقابت یکی از بزرگترین چالشها برای پذیرش هتلهاست. بازاریابی برای هتلها امری ضروری است، زیرا تنها راهی است که هتلها بتوانند املاک خود را تبلیغ کنند، ویژگیهای منحصر به فرد آن را برجسته نموده و اطمینان حاصل کنند که در سطح بالاتری از رقبا هستند. هتلها بایستی از طریق وبسایت، رسانه های اجتماعی، ایمیل و کانالهای دیگر تبلیغ کرده و بازاریابی کنند. از مزایای بازاریابی در صنعت هتلداری میتواند به موارد زیر اشاره نمود:
- مهمترین مزیت بازاریابی اینترنتی در هتلداری بر تبلیغات دیگر این است که هزینههای بسیار پایینتری را به همراه دارد.
- مزیت دیگر آن مخاطبان جهانی است که هتل به آسانی میتواند به آنها دسترسی پیدا کند.
- با بازاریابی در صنعت هتلداری، یک هتل میتواند مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری را به وجود بیاورد.
- وبسایت یک ابزار بازاریابی اینترنتی در صنعت هتلداری است که میتواند برای پیدا کردن مکانهایی از وبسایت که ترافیک بالاتری دارند استفاده شود. همچنین این ابزار میتواند برای بالاتر بردن رنک وبسایت بکار رود.
بیشتر بدانید
استراتژی توزیع هتل
استراتژی توزیع هتل که کاراترین استراتژی میباشد، یک برنامه عملی برای فروش سودآور اتاقها از طریق کانالهای مختلف است. این توزیعها معمولا از طریق از کانالهای مستقیم مانند وبسایت هتل، کانالهای غیرمستقیم مانند آژانسهای مسافرتی آنلاین (OTA)، سیستمهای توزیع جهانی (GDS) و عمده فروشان میباشد. هدف این استراتژی، افزایش دید در بین مصرف کنندگان، هدف قرار دادن رضایت مسافران و به حداکثر رساندن سود ناخالص عملیاتی در هر اتاق میباشد. تحول در فناوری دیجیتال که موجب رزرو سفر شده و در هر تبلت و تلفن هوشمند وجود دارد، هتلها را نیز قادر میسازد تا در مقیاس جهانی اتاقها را در دسترس مسافران قرار دهند. از رزرو مستقیم از طریق وب سایتهای هتلداری گرفته تا کانالهای غیرمستقیم فروش، هتلها میتوانند در هر زمان و هر کجا خدمات خود را برای مسافرین تبلیغ کنند.
مشارکت با کانالهای فروش، از جمله آژانسهای مسافرتی و OTAها به هتلها کمک میکند تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرند. اگرچه سود هتلها از فروش مستقیم بیشتر است، اما این احتمال که وبسایت هتل نسبت به آژانسهای مسافرتی و OTAها در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشد، بسیار کمتر است. از این رو همکاری و پرداخت هزینه کمیسیون به آژانسهای مسافرتی آنلاین ضروری به حساب میآید. OTAها با پرداخت هزینه هر رزرو، معمولاً درصدی از درآمد اتاق را به عنوان کمیسیون دریافت میکنند؛ اگر چه هزینه بین هر OTA متفاوت است. همچنین OTAها به عنوان اصلیترین نقطه تماس برای تغییر یا لغو رزروها عمل میکنند. از طرفی گارانتیکنندگان هتل، اتاقهای هتل را به صورت عمده با نرخهای بسیار کم و با تخفیف تهیه میکنند و آنها را با افزایش قیمت به آژانسهای مسافرتی و OTA میفروشند. گارانتی کنندگان به طور معمول توسط هتلهای بزرگ و کوچک برای به حداکثر رساندن میزان اشغال و تضمین میزان اشغال استفاده میشوند.
بیشتر بدانید
استراتژی فروش تبلیغاتی متقابل
با استفاده از این استراتژی فروش، مدیران هتلها باید رویدادهای مختلف بزرگی را که در طول سال در تقویم منطقه محلی اتفاق میافتد، شناسایی و ارزیابی کنند. سپس، اپراتور هتل، تبلیغاتی که همزمان با این رویداد میباشد را در شبکههای مجازی نمایش دهد. فرصتهایی که برای یک استراتژی فروش تبلیغاتی مناسب و ایده آل هستند، شامل کنفرانس صنعت هتلداری، کنسرت یا یک رویداد مهم ورزشی هستند.
استراتژی فروش با تخفیف
با استفاده از این استراتژی فروش، مدیران هتلها باید رویدادهای مختلف بزرگی را که در طول سال در تقویم منطقه محلی اتفاق میافتد، شناسایی و ارزیابی کنند. سپس، اپراتور هتل، تبلیغاتی که همزمان با این رویداد میباشد را در شبکههای مجازی نمایش دهد. فرصت هایی که برای یک استراتژی فروش تبلیغاتی مناسب و ایده آل هستند، شامل کنفرانس صنعت هتلداری، کنسرت یا یک رویداد مهم ورزشی هستند.
استراتژی فروش مدیریت درآمد
این نوع استراتژی فروش، برای به حداکثر رساندن تعداد اتاقهای رزرو شده در هر نقطه از سال ، بدون در نظر گرفتن ترافیک سفر در آن فصل میباشد. به طور معمول یک برنامه مدیریت درآمد، هتلها را در فصول کاهش رزرو، ملزم به کم کردن نرخ اتاق میکند. این کار مسافران را برای ثبت رزرو تشویق می کند. این در حالی است که هتلها نرخها را در فصول پر بازدید افزایش میدهد. در این فصلها، مهمانان مایل به پرداخت هزینههای بیشتری برای تهیه اتاق خواهند بود.