OTA آژانس مسافرتی هتل
سیستم توزیع رزرواسیون هتل تیپورت

آنچه باید در مورد سیستم توزیع رزرواسیون هتل بدانید

امروزه بسیاری از هتل‌ها به منظور تسهیل فرآیند رزرو اتاق‌های خود از سیستم توزیع رزرواسیون هتل استفاده می‌کنند. در واقع این سیستم‌ها به نحوی هستند که کمک می‌کند تا هتل‌ها بتوانند به صورت یکپارچه و با امکانات مختلف، فرآیند رزرواسیون را به صورت هوشمند انجام داده و از جدیدترین تکنولوژی‌ها به منظور افزایش مشتریان خود و درآمد بیشتر استفاده می‌کنند.

در این بین اگر نمی‌دانید که سیستم رزرواسیون هتل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد با ما همراه باشید تا در این مطلب شما را با مهم ترین نکاتی که در مورد این سیستم‌ها باید بدانید آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

 

سیستم توزیع رزرواسیون هتل چیست؟

در بخش اول اگر بخواهیم شما را با سیستم توزیع رزرواسیون هتل آشنا کنیم باید گفت که در واقع این سیستم‌ها نوعی اپلیکیشن نرم افزاری هستند که هتل‌ها و یا وب سایت‌های فعال در حوزه رزرو اینترنتی هتل از آن استفاده می‌کنند. در صورتی که از این نرم افزار استفاده کنید، مشتریان هتل می‌توانند از طریق این پلتفرم اقدام به رزرو آنلاین و امن هتل‌ها و محل‌های اقامتی مورد نظر خود کنند. نکته جالبی که در مورد این سیستم‌ها باید بدانید آن است که در آن که می‌توانید این پلتفرم‌ها را با وب سایت‌های رزرو همگام کنید.

منظور از رزرو کانال‌های آنلاین چیست؟

در صورتی که هتل شما از سیستم توزیع رزرواسیون هتل استفاده می‌کنند، شما می‌توانید فرآیند رزرو هتل را برای مشتریان خود به صورت اینترنتی و آنلاین فراهم کنید. در گذشته که سیستم توزیع رزرواسیون هتل وجود نداشت، نیاز بود تا فرآیند رزرو به صورت دستی انجام می‌شد. انجام این کار به صورت دستی می‌توانست باعث هدر رفت انرژی و وقت پرسنل شما شود. این در حالی است که شما با استفاده از خدمات سیستم توزیع رزرواسیون هتل، می‌توانید این فرآیند را به صورت اینترنتی انجام داده و بسیاری از کارها را به این سیستم توزیع بسپارید.

گارانتی کنندگان هتل

گارانتی کنندگان هتل‌ها می‌توانند با استفاده از سیستم رزرواسیون هتل به صورت اینترنتی و آنلاین نرخ فروش اتاق‌های خود را مدیریت کنند. در واقع مشتریانی چون دفاتر خدمات مسافرتی داخلی و خارجی، OTAها و یا سامانه‌های فروش اینترنتی که به سیستم توزیع رزرواسیون هتل متصل هستند با استفاده از این سیستم‌ها قادر خواهند تا رزرو آنلاین اتاق‌های هتل، نحوه فروش، تعداد فروش و تغییر لحظه‌ای نرخ اتاق‌ها را از طریق این پلتفرم انجام دهند. مزایای استفاده از سیستم رزرواسیون هتل برای گارانتی کنندگان هتل، شامل فراهم کردن امکان فروش به صورت اینترنتی برای تمامی وب سایت‌های رزرو و OTA ها می باشد .

آژانس‌های مسافرتی یا OTA ها

آژانس‌های مسافرتی آنلاین که به آن‌ها OTAها یاOnline Travel Agency گفته می‌شود، در واقع پلتفرم‌های آنلاین مبتنی بر وب هستند. این آژانس‌های آنلاین به نحوی هستند که مسافران و افرادی که قصد انجام کارهای مربوط به صنعت گردشگری را دارند بتوانند از طریق این پلتفرم‌ها به صورت مستقیم با ارائه دهندگان خدمات مسافرتی ارتباط برقرار کرده و از این طریق کارهای مختلفی چون رزرو آنلاین هتل، خرید تور و فعالیت‌های گردشگری مختلف و… را انجام دهند. این آژانس‌های مسافرتی به نحوی هستند که امروزه میلیون‌ها مسافر و ارائه دهنده خدمات گردشگری را به یکدیگر متصل کرده و از یک سو باعث آسوده کردن کار مشتریان شده و از طرف دیگر کمک می‌کند تا بخشی از دغدغه هتل‌ها برطرف شود و فرآیند رزرو هتل‌ها را به صورت آنلاین انجام دهند. در این بین اگر قصد دارید تا هتل خود را به سیستم آژانس‌های مسافرتی یا OTAها متصل کنید، نیاز است تا از یک سیستم توزیع رزرواسیون هتل استفاده کنید. این سیستم‌ها پل ارتباطی هستند که بین هتل شما، آژانس مسافرتی آنلاین و مشتریان ارتباط برقرار می‌کند. امروزه در داخل کشور نیز شاهد فعالیت OTAهای مختلفی هستیم و در صورتی که شما از سیستم رزرواسیون هتل استفاده کنید، می‌توانید فرآیند رزرواسیون هتل خود را به آژانس‌های مسافرتی آنلاین بسپارید و از این طریق میزان مشتریان خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

GDS ها و سیستم توزیع رزرواسیون هتل

سیستم توزیع جهانی (GDS)

GDSها که به آن سیستم توزیع جهانی نیز گفته می‌شود، یک شبکه و پلتفرم است که در آن مجموعه‌ای خدمات مربوط به صنعت گردشگری نظیر پروازها، هتل ها، اجاره خودروها و… را به صورت یکپارچه ارائه می‌دهد.

بعضی از آژانس‌های مسافرتی با بستن قرارداد با سیستم‌های توزیع جهانی تلاش می‌کنند تا به خدمات تجمیع شده به صورت یکپارچه دسترسی پیدا کنند. GDS‌ها برای تسهیل و تنوع در حوزه خدمات گردشگری برای آژانس‌های مسافرتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که هتل شما متصل به سیستم توزیع جهانی باشد، می‌توانید به کسب و کار خود رونق دهید.

تیپورت، سامانه مدیریت و توزیع رزرواسیون هتل

در صورتی که قصد دارید تا هتل خود را به یک سیستم رزرواسیون هتل مجهز کنید، نیاز است تا به سراغ مجموعه‌های فعال در حوزه تولید این دسته از سیستم‌ها آمده و از آن‌ها استفاده کنید. در بین مجموعه‌های مختلفی که در حوزه تولید سامانه مدیریت و توزیع رزرواسیون هتل فعالیت دارند، تیپورت به عنوان یکی از محبوب ترین و برترین پلتفرم‌ها شناخته می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از تیپورت، بسیاری از فرآیندهای مدیریت و رزرواسیون هتل خود را اتوماتیک کرده و از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای انجام این کار استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با سیستم توزیع رزرواسیون هتل آشنا کرده و در مورد این پلتفرم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای رونق کسب و کار خود و همچنین افزایش مشتریان هتل خود از سیستم رزرواسیون هتل استفاده کنید. در انتها نیز شما را با پلتفرم تیپورت آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه این پلتفرم به عنوان یک سیستم توزیع رزرواسیون هتل به شما کمک می‌کند تا مدیریت هتل خود را اتوماتیک کنید.

برای بهره­ مندی و آگاهی از قابلیت­ها و مزایای دیگر چنل منیجر تیپورت، با شماره 09120168471 تماس حاصل نموده و به وب سایت Tport.ir مراجعه کنید. 

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *